WIRTUALNA TABLICA OGŁOSZEŃ 2018

Opublikowano: 17 czerwca 2018

WYNIKI , LISTY STARTOWE , KOMUNIKATY , ZAŁĄCZNIKI , REGULAMINY

Znów nowy rekord trasy!

Opublikowano: 17 czerwca 2018

W pierwszym podjeździe wyścigowym IV Rundy Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski Waldemar Kluza ( Skoda Fabia S 2000) pobił z rezultatem 1:42,978 swój wczorajszy rekord trasy na Magurę Małastowską. Na starcie do porannego podjazdu treningowego pojawił się DUBAI ( Mitsubishi Lancer Bergmonster), jednak podobnie jak dzień wcześniej, samochód odmówił posłuszeństwa i tego znakomitego kierowcy nie zobaczyliśmy już na starcie do wyścigu .

W  pierwszym niedzielnym  podjeździe wyścigowym aż trzech kierowców ( Szymon Łukaszczyk, Mariusz Sec i Michał Ratajczyk) zmieściło się w jednej sekundzie, co zapowiadało pasjonująca rywalizację podczas drugiego podjazdu.

Również drugi podjazd należał do bezkonkurencyjnego w Beskidzie Niskim Waldemara Kluzy , który będąc najszybszym również w drugim podjeździe wyścigowym był szybszy od konkurentów, na miejscu drugim zameldował się Michał Ratajczyk ( Mitsubishi Lancer), co dało mu drugie miejsce dnia. Trzeci na podjeździe i w klasyfikacji dnia był debiutujący  w wyścigach górskich Szymon Łukaszczyk ( Mitsubishi Lancer).

W Grupie A podczas IV Rundy GSMP na najwyższym stopniu podium stanął Szymon Piękoś a w Grupie N Karol Krupa ( Mitsubishi Lancer).

5 Wyścig Górski Magura Małastowska był także III i IV Rundą HGSMP ( auta historyczne), weekend należał do Wojciecha Koczeskiego ( Subaru Legacy).

W Małastowie zadebiutował Puchar Podkarpacia w Jeździe na Regularność, w którym startowali amatorzy. W niedzielę w tej rywalizacji najlepiej wypadł Paweł Stachura.

Mariusz   Süss
Rzecznik Prasowy

Nowy rekord trasy!

Opublikowano: 16 czerwca 2018

Ubiegłoroczny rekordzista trasy Wyścigu Górskiego Magura Małastowska, urzędujący Mistrz Polski, Waldemar Kluza, w pierwszym sobotnim podjeździe wyścigowym pobił o prawie dwie sekundy swój własny rekord trasy. Przy pięknej, słonecznej pogodzie, jadąc Skodą Fabią S 2000, przejechał 3610 metrów podjazdu w 1:43,259.

III Runda GSMP 61 kierowców zaczęło się od podjazdu zapoznawczego ( bez pomiaru czasu). Po kolizji Moniki Zawodny zawodnicy zobaczyli czerwoną flagę, wstrzymującą wyścig. Zawody wstrzymano na dłużej także podczas podjazdu treningowego – po awarii jednego z samochodów neutralizacja plamy olejowej trwała ponad 40 minut. Na skutek opóźnień organizatorzy z Automobilklubu Bieckiego podjęli decyzję o odwołaniu drugiego podjazdu treningowego.

Do pierwszego podjazdy wyścigowego nie wystartował jeden z faworytów – DUBAI; w jego Mitsubishi Lancerze Bergmonster nie udało się wyeliminować usterki, grożącej zniszczeniem silnika. Żółto – czerwona flaga, oznaczająca plamę olejową pojawiła się w dość nietypowym miejscu – za linią mety lotnej. To efekt awarii Fiata 126p, najmniejszego auta startującego w wyścigu.

Pod nieobecność DUBAIA, najszybciej trasę pokonał Waldemar Kluza, na miejscu drugim sklasyfikowano Tomasza Myszkiera ( Skoda Fabia WRC) a na trzecim Michała Ratajczyka ( Mitsubishi Lancer). Najszybszym kierowcą w aucie napędzanym na jedną oś okazał się Zakopiańczyk, Konrad Biela ( Renault Clio).

W drugim podjeździe wyścigowym znów najszybszy okazał się Waldemar Kluza, wyprzedzając znakomicie dysponowanego debiutanta – Szymona Łukaszczyka (Mitsubishi Lancer) i weterana, który po dłuższej przerwie powrócił do wyścigów górskich – Mariusza Steca (Ford Fiesta Proto Stecmotorsport).

Klasyfikacja generalna III Rundy GSMP:

  1. Waldemar Kluza 3:28,156
  2. Szymon Łukaszczyk 3:33,979
  3. Tomasz Myszkier 3:35,400

5 Wyścig Górski Magura Małastowska jest także eliminacją Historycznych Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski; w tej kategorii bezkonkurencyjny był  Wojciech Koczewski ( Subaru Legacy). Podczas wyścigu zadebiutował także Puchar Podkarpacia w Jeździe na Regularność. W tej konkurencji, w której startują kierowcy – amatorzy, zwyciężył jadący Polskim Fiatem 126 p Tadeusz Deda.

Mariusz   Süss
Rzecznik Prasowy

61 kierowców na starcie

Opublikowano: 15 czerwca 2018

Po przeprowadzonym  na gorlickim Rynku Badaniu Kontrolnym, na liście startowej III Rundy Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski znalazło się 61 kierowców, wśród nich zawodnicy  klasyfikowani w GSMP oraz w HGSMP ( auta historyczne). Stawkę uzupełnią kierowcy – amatorzy, którzy swoich sił spróbują w pierwszej odsłonie Pucharu Podkarpacia w Jeździe na Regularność.

Cieszy nas tak wysoka frekwencja na zawodach – powiedział podczas spotkania z zawodnikami Marek Sitek – Dyrektor Wyścigu. Dołożyliśmy wszelkich starań, żeby trasa była bezpieczna dla kierowców i kibiców. Zużyliśmy 12 kilometrów taśmy,  ponad 1900 opon, którymi otacza się newralgiczne punkty przy biegnącej w sporej części terenem leśnym trasy i 40 tzw. balotów ze słomy; to ogromny nakład pracy służb odpowiedzialnych za bezpieczeństwo.

Sobotnie zawody rozpoczną się o godz. 9.00 podjazdem zapoznawczym – bez pomiaru czasu, 30 minut po jego zakończeniu zaplanowano pierwszy z dwóch podjazdów treningowych. Pierwszy podjazd wyścigowy rozpocznie się o godz. 14.00, drugi – pół godziny po jego zakończeniu.

Zarówno w sobotę, jak i w niedzielę, droga, po której odbywa się wyścig ( nr 977) zamykana będzie od godziny 6.00.

Mariusz   Süss
Rzecznik Prasowy

Kolejny sezon Radia Wyścigowego

Opublikowano: 14 czerwca 2018

W tym rok również będzie funkcjonowało Radio Wyścigowe. Od soboty do niedzieli  miłośnicy wyścigów samochodowych będą mogli na bieżąco śledzić najważniejsze wydarzenia z V WYŚCIGU GÓRSKIEGO MAGURA MAŁASTOWSKA. Radia Wyścigowego można będzie słuchać w telefonie, tablecie i  komputerze wchodząc na stronę mixlr.com/wyscigmagura lub bezpośrednio ze strony wyścigu wyscigmagura.pl jak również skanując kod QR.

 

 

PRIMEROL – OLEJE NOWEJ GENERACJI oficjalnym partnerem 5 Wyścigu Górskiego Magura Małastowska.

63 zgłoszenia

Opublikowano: 12 czerwca 2018

Wszyscy kandydaci do tytułów mistrzowskich Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski 2018 zgłosili swój udział w 5 Wyścigu Górskim Magura Małastowska, który odbędzie się 15 – 17 czerwca.Na liczącej 58 pozycji liście znaleźli się zarówno ubiegłoroczni mistrzowie Polski, jak i liderzy klasyfikacji po tegorocznej I i II Rundzie GSMP, rozegranych w Załużu.

Stawkę otwierają: ubiegłoroczny Mistrz Polski Waldemar Kluza (Skoda Fabia S 2000), drugi w 2017 Dubai (Mitsubishi Lancer Berg Monster) i brązowy medalista Roman Baran. W grupie najmocniejszych samochodów  znaleźli się także Michał Ratajczyk ( Mitsubishi Lancer) i  Andrzej Szepieniec ( Mitsubishi Lancer). Atrakcją dla kibiców będą na pewno przejazdy Tomasza Myszkiera, dysponującego Skodą Fabią WRC czy Wojciecha Bełtowskiego, który przywiezie z Krakowa kultowe Audi Quattro.

Swoją obecność zapowiedział dawno nie widziany Mariusz Stec, który tym razem samemu zasiądzie za kierownicą Forda Fiesty ProtoStecmotorsport, zaś miłośników klasyki ucieszy widok pięknego czerwonego Ferrari 355 Challenge.

Najmniejszym samochodem, który zobaczymy na podjeździe pod Magurę Małastowską będzie Fiat 126 p kierowany przez Tomasza Morawca.

W kategorii aut historycznych zgłosiło się 5 zawodników, wśród nich Wicemistrz Polski 2017 Wojciech Koczeski ( Subaru Legacy) i trzeci w zeszłym roku Wojciech Myszkier ( VW Golf GTi).

Po zeszłorocznej zmianie konfiguracji trasy obowiązujący na niej rekord to 1:45,131. Autor rekordu – Waldemar Kluza, przejechał 3610 metrów z 25 zakrętami ze średnią prędkością 123,5 km/h.

Napływają także zgłoszenia do  pierwszej edycji Pucharu Podkarpacia w Jeździe na Regularność, który  rozegrany będzie podczas eliminacji GSMP Magura Małastowska i Prządki.

 

Mariusz   Süss
Rzecznik Prasowy

Atrakcje dla kibiców

Opublikowano: 7 czerwca 2018

Przez dwa dni rozgrywania imprezy kibice obejrzą 9 przejazdów aut startujących w wyścigu. To jednak nie koniec sportowych emocji. Uczestnikom GSMP towarzyszyć będą zawodnicy startujący w pierwszej edycji Pucharu Podkarpacia w Jeździe na Regularność. W tej nowej kategorii zawodów startować mogą samochody historyczne i – co najciekawsze – auta elektryczne, dla których jest to pierwsza możliwość klasyfikowanej sportowej rywalizacji. Zawody polegają na uzyskaniu w dwóch przejazdach czasów najbardziej zbliżonych do do czasu wyznaczonego przez organizatora. W samochodach nie mogą być montowane dodatkowe ( oprócz zamontowanych  fabrycznie) urządzenia do pomiaru czasu czy prędkości. Puchar Podkarpacia w Jeździe na Regularność rozegrany będzie podczas eliminacji GSMP Magura Małastowska i Prządki.

Krakowska firma Go+ E Auto ( partner obsługi medialnej GSMP), specjalizująca się w rozwoju elektromobilności, zaprezentuje podczas 5 Wyścigu Górskiego Magura Małastowska pierwszą na świecie rajdową wersję Fiata 500e. Wyprodukowane w Meksyku auto wyposażone jest we wszystkie wymagane przez FIA systemy bezpieczeństwa ( m.in. klatka, fotele, systemy gaśnicze). Mała rajdówka przyspiesza do 100 km/h w 7 sekund i osiąga prędkość maksymalną 150 km/h. W górskich podjazdach wyścigowych zasięg auta to 50 kilometrów, wystarczający do pokonania wszystkich przejazdów każdej eliminacji.

16 czerwca, w pierwszym dniu wyścigu, od rana w prowadzona będzie akcja charytatywna na rzecz pozostającego w śpiączce Wacka Kosteckiego, dziennikarza motoryzacyjnego, kierowcy rajdowego, współzałożyciela szkoły jazdy SJS. Wacek od jesieni zeszłego roku, po wypadku śmigłowca podczas rajdu na Łotwie, przebywa w śpiączce; miesięczny koszt pobytu w klinice sięga nawet 30 tysięcy złotych. Na Kibiców, którzy wrzucą do puszek datki, czekają pamiątki i gadżety z wyścigu, licytowane będą przejazdy na prawym fotelu  elektrycznymi Fiatami 500 po trasie imprezy, odbędzie się także specjalny „koncert życzeń”, podczas którego będzie można za pomocą radiowęzła wyścigowego przekazywać pozdrowienia dla  przyjaciół czy pozostałych kibiców. Akcja kibiców wyścigów górskich  będzie kolejną  z cyklu „Wacek wracaj do nas!”; dotychczasowe zbiórki odbywały się podczas okolicznościowych koncertów, imprez samochodowych i motorsportowych.

Mariusz   Süss
Rzecznik Prasowy

Puchar Podkarpacia

Opublikowano: 1 czerwca 2018

Automobilklub Biecki oraz Automobilklub Małopolski w tym roku organizuje Puchar Podkarpacia w Jeździe na Regularność. Powyższy Puchar będzie się składał z czterech rund, rozgrywanych podczas Górskich Samochodowych Mistrzostwach Polski. Pierwsze dwie rundy zostaną rozegrane podczas 5 Wyścigu Górskiego Magura Małastowska, natomiast dwie następne podczas Wyścigu Górskiego „PRZĄDKI”.

W zakładce Puchar Podkarpacia znajduje się regulamin Uzupełniający Pucharu, Regulamin ramowy Pucharu Podkarpacia Oraz link do zgłoszeń.

Wszystkich chętnych którzy chcą wziąć udział w Jeździe na Regularność oraz poczuć atmosferę GSMP zapraszamy do zgłaszania się, liczba miejsc jest ograniczona, maksymalnie 20 zawodników będzie mogła wziąć udział.

Zapraszamy.

ZGŁOSZENIE

Przede wszystkim bezpieczeństwo!

Opublikowano: 30 maja 2018

Foto: Agnieszka Wołkowicz – Agencja UMA

Już tylko dwa tygodnie pozostały do startu 5 Wyścigu Górskiego Magura Małastowska ( 15 – 17 czerwca). Po zeszłorocznym incydencie podczas podjazdu zapoznawczego, organizatorzy z Automobilklubu Bieckiego jeszcze bardziej uszczelnili system zabezpieczenia i ochrony imprezy. Dla kibiców przygotowano cztery miejsca widokowe, z których bezpiecznie można oglądać podjazdy treningowe i wyścigowe; zlokalizowano je obok Punktów Obserwacyjnych 1,5,8 i 24. Zawody obserwować można tylko z miejsc wyznaczonych przez organizatora, kibiców dowozić będzie tam specjalny bus. Trasa będzie nagłośniona, relację na  żywo, wraz  z wynikami,  będzie można  oglądać na oficjalnej stronie Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski www.gsmp.pzm.pl oraz  na stronie wyścigu:  www.wyscigmagura.pl   Swoją relację na żywo prowadzić będzie także Telewizja Gorlice ( www.gorlice.tv ).

Foto: Agnieszka Wołkowicz – Agencja UMA

Nad bezpiecznym przebiegiem zawodów czuwać będzie ponad 100 Sędziów i Wolontariuszy w kamizelkach „Safety”, jak co roku wspomagać ich będzie ponad 50 Strażaków z OSP,  4 zespoły Ratownictwa medycznego, Policja oraz zawodowi pracownicy ochrony.

Regulamin dotyczący kibiców oraz infografika związana z bezpiecznym oglądaniem zawodów dostępne są na stronach wyścigu i GSMP.

Podstawą organizacji rajdów i wyścigów jest dobra współpraca organizatora z mieszkańcami terenów, przez które prowadzą trasy imprez. Na pewno przygotowywanie i realizacja tego typu wydarzeń są uciążliwością dla mieszkańców, jednak przeważają walory promocyjne regionu. Wyścig to  przyjazd kilku – kilkunastu  tysięcy osób ( kibice, zawodnicy, serwisy ect.), z których spora ujmuje w swoich planach turystycznych ten piękny region. Właśnie walor promocyjny doceniają samorządowcy:

Rafał Kukla – Burmistrz Gorlic:
Jestem przekonany, że to wydarzenie sportowe będzie dobra okazją do Promocji miasta, które na stałe wpisało się w historię polskich i międzynarodowych rajdów i wyścigów samochodowych. Badania kontrolne pojazdów, które odbywają się na gorlickim Rynku, dają mieszkańcom i turystom możliwość obejrzenia z bliska startujących w rywalizacji samochodów, a także są okazją do rozmowy z zawodnikami. Przyciągają także do naszego Miasta wielu kibiców i entuzjastów sportów motorowych.

Małgorzata Małuch – Wójt Gminy Sękowa:
Sport samochodowy, któremu towarzyszą ogromne emocje,  także może być elementem promocji gminy. Do tego jednak potrzeba ludzi z pasją, którzy potrafią pokazać piękną ziemię Sękowską  z innej perspektywy. Gmina Sękowa jest wyjątkowo bogata w zabytki, architektury drewnianej atrakcje historyczne związane z I wojną światową z przemysłem naftowym a także atrakcje przyrodnicze.  

Więcej informacji: strona 5 Wyścigu Górskiego Magura Małastowska www.wyscigmagura.pl oraz na oficjalnej  stronie Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski: www.gsmp.pzm.pl. Na obu portalach śledzić będzie można wyniki online, przygotowywane przez portal wynki-online.pl oraz relację telewizyjną z trasy.

Mariusz   Süss
Rzecznik Prasowy

Gmina Sękowa – wyjątkowe miejsce

Opublikowano: 25 maja 2018

Wójt Gminy Sękowa Małgorzata Małuch

Cieszymy się bardzo, że po raz kolejny Magura Małastowska będzie areną zmagań III i IV rundy Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski. Sport samochodowy, któremu towarzyszą ogromne emocje, także może być elementem promocji gminy. Do tego jednak potrzeba ludzi z pasją, którzy potrafią pokazać piękną ziemię Sękowską  z innej perspektywy. Gmina Sękowa jest wyjątkowo bogata w zabytki, architektury drewnianej atrakcje historyczne związane z I wojną światową z przemysłem naftowym, a także atrakcje przyrodnicze.

Magura Małastowska stanowi dogodny punkt wyjściowy na szlaki turystyczne m. in. na szlak cmentarzy I wojny św. Do najbardziej znanych i najpiękniejszych w Beskidzie Niskim należy zaprojektowany przez Dušana Jurkoviča cmentarz nr 60 na Przełęczy Małastowskiej znajdujący się opodal trasy wyścigu. Najciekawszymi obiektami na szlaku  architektury drewnianej  jest Drewniany kościółek w Sękowej który w 2003 roku został wpisana na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturowego UNESCO  a także cerkiew w Owczarach wpisana w 2013r. Ważnym elementem krajobrazu i historycznego dziedzictwa  są obiekty architektury drewnianej  jest ich w gminie 11 – prawdziwe arcydzieła sztuki budowlanej,  z charakterystycznymi kopułami, potrójnymi krzyżami oraz malarstwem ikonowym wewnątrz.  W cerkwi greko-katolickiej w Bartnem znajduje się obecnie Muzeum Sztuki Cerkiewnej.

Co roku początkiem maja w Sękowej odbywa się rekonstrukcja Bitwa pod Gorlicami  mająca miejsce podczas I wojny światowej na którą przyjeżdżają widzowie z całego regiony a także  z zagranicy.  Wielu widzów rekonstrukcji  odwiedza również 23 cmentarze wojenne będące świadectwem ogromu działań wojennych na naszym terenie.

Na północny wschód od Gorlic w Siarach po raz pierwszy na świecie rozpoczęto wydobycie czarnego skarbu – ropy naftowej. Już w 1791 roku na tzw. Pustym Polu na pograniczu Sękowej i Siar powstawały pierwsze studnie ropne, a w 1852 roku w Siarach powstała pierwsza na świecie kopalnia naftowa. W Siarach również osiadł przemysłowiec naftowy, milioner i Senator Władysław Długosz, który pozostawił po sobie wspaniały secesyjny pałac. Po dziś dzień szczególnie w Sękowej, Siarach i Ropicy Górnej łatwo można natknąć się na stare szyby naftowe i urządzenia wiertnicze, pamiątki po “gorączce naftowej” sprzed 150 lat. Aby „ocalić od zapomnienia” dziedzictwo kultury przemysłowej związanej z wydobyciem i przetwórstwem ropy naftowej w Sękowej powstał Skansen Przemysłu Naftowego, któryprzedstawia proces technologiczny wydobycia, oczyszczania i transportu wydobywanej ropy naftowej. Ekspozycja ta jest częścią Karpackiego Traktu Naftowego promującego Karpacko – Galicyjski Szlak Naftowy jako produkt turystyczny o znaczeniu światowym.

Atrakcją gminy, są także  widokowe górskie drogi, które poprzez Wyścig Magurski stają się bardziej rozpoznawalne w Polsce. Na Wyścig Magurski co roku przyjeżdża rzesze kibiców by podziwiać zmagania najlepszych kierowców.

Zapraszamy wszystkich przybyłych do dłuższego pobytu i zobaczenia wyjątkowego miejsca jakim jest Gmina Sękowa.

Więcej na www.magurskakraina.pl

Wyścig Magura z nowym asfaltem!

Opublikowano: 21 maja 2018

Po ubiegłorocznej zmianie konfiguracji trasy – przesunięciu startu i dołożeniu atrakcyjnego dla kibiców ostrego lewego zakrętu, kolejnym krokiem było położenie na nowym fragmencie świeżej, równej  nawierzchni asfaltowej.

Foto: Agnieszka Wołkowicz – Agencja UMA

Do organizatora 5 Wyścigu Górskiego Magura Małastowska – Automobilklubu Bieckiego, zaczynają napływać pierwsze zgłoszenia zawodników. Podobnie jak rok temu, impreza będzie III i IV rundą Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski. W nowej konfiguracji trasa liczy 3610 metrów, różnica wzniesień to 192 metry.

Rok temu, przy pięknej, słonecznej pogodzie, na starcie wyścigu pojawiło się 70 kierowców, zarówno  w sobotę jak i w niedzielę na najwyższym stopniu podium stanął późniejszy mistrz Polski Waldemar Kluza, który zapowiada oczywiście swój start także w tym roku.

Podczas rozgrywanego pomiędzy 15 a 17 czerwca wyścigu kibice zobaczą kierowców podczas 1 podjazdu zapoznawczego, 4 treningowych i 4 wyścigowych. Zawody rozpoczną się w piątek technicznym Badaniem Kontrolnym na Rynku w Gorlicach.

Foto: Agnieszka Wołkowicz – Agencja UMA

Organizatorzy podkreślają bardzo dobrą współpracę z władzami samorządowymi województwa, powiatu oraz miejskimi i gminnymi Gorlic i Sękowej, doceniającymi promocyjną rolę tego typu wydarzeń.

Starosta Gorlicki p. Karol Górski: Już  kolejny raz, odbywa się wydarzenie sportowe o tak dużej randze. Chciałby także podkreślić fakt, iż każda kolejna edycja wyścigu przyciąga coraz większą liczbę zawodników i kibiców.  Magurski Wyścig Górski  to również   znakomita okazja do promocji naszego regionu na arenie ogólnopolskiej. Jestem przekonany, że i tym razem zawody będą niezwykle emocjonujące, a fani sportów samochodowych zobaczą rywalizację przebiegającą na najwyższym poziomie sportowym.

Więcej informacji: strona 5 Wyścigu Górskiego Magura Małastowska www.wyscigmagura.pl oraz na oficjalnej  stronie Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski: www.gsmp.pzm.pl. Na obu portalach śledzić będzie można wyniki online, przygotowywane przez portal wynki-online.pl oraz relację telewizyjną z trasy.

Mariusz   Süss
Rzecznik Prasowy

 

Remont na trasie wyścigu.

Opublikowano: 15 maja 2018

Dzięki przychylności Starostwa Powiatowego w Gorlicach i Starosty Pana Karola Górskiego oraz Gminy Sękowa i Pani Wójt Małgorzaty Małuch  przeprowadzony został remont drogi powiatowej, na której znajduje się Park Maszyn oraz Start do Wyścigu.

W ramach remontu zostały naprawione ubytki w nawierzchni na ternie Parku Maszyn, natomiast od Startu w okolicach Gospody Magurskiej do PO 1 została położona nowa nawierzchnia.

Dziękujemy Władzom samorządowym za zaangażowanie i wspieranie Klubu w działalności statutowej.