Pierwsza odsłona Magury dla Michała Ratajczyka

3 Runda GSMP – pierwsza część 8 Wyścigu Górskiego Magura Małastowska zaskoczyła wszystkich zmiennymi warunkami pogodowymi; kluczem do sukcesu  okazał się właściwy dobór opon. Już odbywający się w ulewnym deszczu pierwszy podjazd wyścigowy pokazał, że ściganie się w Beskidzie Niskim nie należy do najłatwiejszych. Przekonał się o tym Grzegorz Kluza, który zaliczył niegroźne na szczęście spotkanie z barierą energochłonną. Kłopoty techniczne po raz kolejny dotknęły Karola Krupę, którego Skoda Fabia pozostała na trasie.

Drugi trening odbywał się przy wyglądającym nieśmiało zza chmur słońcu, co pozwoliło na szybszą jazdę.  Czasami zbyt szybką: najpierw w słomiane baloty uderzył Janusz Jania uszkadzając swoją Hondę Integra, potem, podczas pierwszego podjazdu wyścigowego, kontakt ze słomianymi zabezpieczeniami zaliczył Krzysztof Dereń uszkadzając nadwozie Mitsubshi Lancera. Czerwona flaga pojawiała się także na trasie podczas drugiego podjazdu wyścigowego, rozgrywanego w deszczu. Po awarii Renault Clio Macieja Serafina część kierowców musiała powrócić na start, żeby powtórzyć swój podjazd.

O wielkim pechu może mówić Radosław Ćwięczek ( Peugeot 208 Hill Climb), którego pokonała awaria samochodu już w pierwszym podjeździe wyścgowym.

Zarówno w pierwszym jak i drugim podjeździe wyścigowym kolejność pierwszej trójki była identyczna: wygrywał Michał Ratajczyk ( Mitsubshi Lancer, za nim plasował się Daniel Stawiarski ( Mitsubishi Lancer), na trzecim miejscu sklasyfikowano Waldemara Kluzę. O tym, jak zbliżoną formę prezentowali kierowcy z pierwszej dziesiątki klasyfikacji generalnej niech świadczy fakt, że w pewnym momencie na elektronicznej  tablicy z wynikami aż 4 kierowców mieściło się w 1 sekundzie!

Klasyfikacja 3 Rundy GSMP

1, Michał Ratajczyk Mitsubishi Lancer EVO X RS 3:40,158

  1. Daniel Stawiarski ( Mitsubishi Lancer EVO IX) 3:42,023
  2. Waldemar Kluza Skoda Fabia 3:43,729
  3. Mariusz Stec ( Ford Fiesta) 3:48,132
  4. Sebastian Stec ( Ford Fiesta) 3:48,840

Michał Ratajczyk:

Wygraliśmy dzięki niesamowitej walce naszego teamu, serwisu – jeszcze o drugiej w nocy auto nie było gotowe do startu. Ekipa z 7 Motors wykazała się gigantycznym poświęceniem. Kluczowy okazał się właściwy dobór opon, korzystałem  z doświadczenia nieobecnego tu Szymona Łukaszczyka ( Mistrz Polski 2019).

W poszczególnych klasach punkty za wygraną w 3 Rundzie GSMP zebrali: 3b: Roman Baran ( Mitsubishi Lancer), 4a Herbi ( Mitsubishi Lancer) 5a Paweł Frączek ( Honda Civic), 5b Piotr Ilnicki

( Honda Civic Performance), 10a Wojciech Subocz (Porsche 911 Carrera 2), 10b Rafał Szumiec ( Peugeot 306), 10 c Adam Wojtunik ( Hond Civic), 11 Jarosław Zawadzki ( Fiat Seicento), 12a Tomasz Morawiec (Fiat 126p), E 0 Krzysztof Piterak ( Renault Clio Sport) FWD Gabriel Kubit ( Honda Integra) RWD Bartłomiej Madziara ( BMW E 36 M3).

Baza wyścigu oraz start zlokalizowano w Małastowie k. Gorlic. Organizatorzy z Automobilklubu Bieckiego przy organizacji zawodów ściśle współpracują  z gospodarzami regionu. Współorganizatorem wyścigu jest m.in. Gmina Sękowa:

Małgorzata Małuch, Wójt Gminy Sękowa:

Dzięki dobrej współpracy różnych środowisk: samorządów, organizacji pozarządowych, sponsorów z roku na rok wyścig ma większą rangę i stają się jednym z ważniejszych wydarzeń  sportowych na terenie gminy Sękowa. Cieszę się bardzo, że po raz kolejny Magura Małastowska będzie areną zmagań III i IV rundy Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski. Obok emocji sportowych jakie towarzyszą samochodowym wyścigom górskim pojawia się wartość  dodana w postaci  promocji gminy.

Zapraszamy do śledzenia wyścigu na stronach internetowych www.wyscigmagura.pl, www.autobiecz.pl www.gorlice.tv ,  wyniki tradycyjnie dostępne będą na www.wyniki-online.pl,

Informacje o przebiegu zawodów znajdą się także na oficjalnej stronie internetowej GSMP www.gsmp.pzm.pl  i profilu w Facebooku GSMP.PZM.