Gabriel Kubit pobija rekord trasy w Cazin, Maciej Serafin rozbija „Orła”, a Zbyszek Kotarba zwycięża w Czechach

GALERIA

Działo się… działo…

Najwięcej emocji dostarczył nam Maciej Serafin, który w sierpniu i wrześniu startował w trzech rundach FIA European Hill-Climb Championship. W szwajcarskiej rundzie EHC St. Ursanne – Les Rangiers, pomimo problemów z pompą dyfrów, zajął II miejsce w grupie 4. Niestety początkiem września podczas GHD Petrol Ilirska Bistrica w pierwszym podjeździe wyścigowym potwierdziły się słowa Maćka, że wyścigi to balans na granicy. „…Dzisiaj przekroczyłem tą granicę i przy prędkości około 170/h wypadłem z trasy. Największym szczęściem jest to, że nic mi się nie stało. Takie rzeczy się zdarzają.” – tak opisał swój wypadek podczas słoweńskiej rundy, po którym nie wiadomo było, czy samochód zostanie odbudowany na ostatnią rundę Mistrzostw Europy, jednak „Karol Krupa i jego zespół profesjonalnie odbudowywali wyścigówkę, pracując po kilkadziesiąt godzin dziennie, używając części z najwyższej półki”.

Po wyścigu Buzetski Dani w Chorwacji na swoim profilu na FB Maciek napisał „… podczas ostatniej rundy udowodniłem sobie, że bez względu na okoliczności, trzeba walczyć do końca…” i nie tylko wywalczył I miejsce w klasie 4, ale także III miejsce w klasyfikacji generalnej. „…Mistrzostwa Europy EHC zakończyły się w Chorwacji. Byliśmy w 10 krajach. Zrobiliśmy znowu około 30 000 km po całej Europie. Mnóstwo wyrzeczeń, czasu oraz najgorszego, czyli rozstań z rodziną. Około 90 dni mnie nie było w domu… Po raz kolejny zostałem Mistrzem Europy EHC, tym razem w szybszej grupie 4…”

W sierpniu Gabriel Kubit wystartował w kolejnej rundzie Central European Zone-Championship Grand Prix Cazin. Na swojej stronie KUBITmotorsport napisał „Gabrielowi Kubitowi trasa w Cazin przypadła do gustu. Ustanowił nowy rekord trasy, który teraz wynosi 2:13.856… Tym samym szef zespołu poprawił czas Mitsubishi Lancera Domagoja Perekovičia wynoszący 2:15.126 przed dwoma sezonami.” Na stronie www.rallypl.com napisano „Gabriel Kubit startujący Lotusem Exige zapisał na swoje konto trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej plasując się jedynie za bolidami… Jak przyznał rezultat mógłby być jeszcze lepszy na finałowym podjeździe o dobre kilka sekund, ale błąd na drugim międzyczasie pozbawił takiej szansy.” Gabryś startował w trzech rundach CEZ w klasie G1 i jest po nich na IV miejscu w klasyfikacji.

Ostatnie cztery rundy Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski odbyły się w słowackich Banowcach i bieszczadzkim Szczawnem.

W sierpniowym Wyścigu Górskim Jankov Vrsok wzięło udział dwu naszych zawodników, którzy mimo trudnych warunków na trasie, wywalczyli miejsca na podium. 

Gabriel Kubit w 9 rundzie GSMP zajął II miejsce w grupie 1 oraz I miejsce w RWD a w niedzielę – II miejsce w grupie 1 i RWD. Na fanpage KUBITmotorsport Gabriel napisał ,,Niestety to nie był nasz weekend, cały czas walczyliśmy z awariami i z nierówną pracą silnika… Auto było mocno nerwowe…, do tego miało spory spadek mocy w górnej partii obrotów… Jeśli chodzi o niedzielne deszczowe podjazdy to chcę jak najszybciej o nich zapomnieć. Walka z trakcją i redukcją mocy o 50%, żeby dało się jechać w jakiś sposób.” 

Kamil Handl, startujący w kategorii historycznej, w sobotę zdobył II miejsce w klasyfikacji generalnej historyków oraz I w kategorii HS4 i grupie D2, a w 10 rundzie – II miejsce w klasyfikacji generalnej oraz II w kategorii HS4 i grupie D2. Na fanpage Handl Motorsport napisał „…podjazdy treningowe wjeżdżałem się w auto, żeby na wyścigowym zaatakować, jednak E30 miała inny plan… na 3 auta przed moim startem do 1 podjazdu wyścigowego zgasła… wszelkie próby uruchomienia zakończyły się fiaskiem, szybka reakcja „naszego” Konrada, który błyskawicznie dostał się do pompy paliwa i namierzył problem… Myśleliśmy, ze to koniec naszych kłopotów, lecz tuż po starcie do drugiego podjazdu wyścigowego auto zaczęło przerywać… jednak nasza kochana E30 nie zawiodła i ostatkiem sił dojechała do mety…  po czym zgasła i nie dało się jej już uruchomić… To kocham w motorsporcie, że nigdy nie wiesz co się wydarzy… całe życie na ciśnieniu…”

Natomiast we wrześniowym Wyścigu Górskim Szczawne uczestniczyło czterech klubowych zawodników. Gabriel Kubit, startujący w klasie 1, zajął w sobotniej rundzie 2 miejsce w generalce i 1 miejsce w RWD, a w niedzielę – 3 miejsce w generalce i 1 miejsce w RWD.

Mateusz Adamski w sobotniej rundzie zajął 5 miejsce w klasie 10b i 6 miejsce w klasyfikacji E0, a w niedzielnej – 7 miejsce w klasie 10b i 9 miejsce w klasyfikacji E0. Na swoim fanpage zamieścił podsumowanie wyścigu – „Sobota: wszystko fajnie, nowa trasa, piękna pogoda, wesoły poranek … no i to by było na tyle . Od rana łupa przerywa, gaśnie, nie chce jeść, kicha, wymiotuje i pyskuje. Mimo to 1,2,3 podjazd treningowy idzie całkiem fajnie. Myślę sobie „może by co powalczył ?!” w tej ostatniej rundzie GSMP. Jak pomyślałem tak nie zrobiłem, skrzynia biegów miała inny plan, pstryk i został tylko pierwszy, drugi i czwarty bieg. Mimo to stwierdziłem ze pojadę i ukończę ostatnią eliminację. Parędziesiąt zgrzytów lewarkiem, tysiące słów po łacinie i jest upragniona meta. Komicznie to musiało wyglądać jak asteroida przyzwyczajona do zjadania konkurencji (hahaha) turlała się pod górkę.”

Adam Magiera w sobotniej rundzie zdobył 2 miejsce w klasie 10c i 7 miejsce w klasyfikacji E0, a w niedzielnej rundzie – 2 miejsce w klasie 10c i 5 miejsce w klasyfikacji E0.

Zbyszek Kotarba Elefant, startujący w kategorii historycznej, podczas obu rund uzyskał 4 miejsce w generalnej Historic i 3 miejsce w D2. 

Organizację wyścigu wspierali członkowie klubu. Krzysztof Sitek był Wicedyrektorem do spraw sportowych, Marek Sitek – sędzią ZSS, Angelika Mróz – Komisarzem Ochrony Środowiska, a Mariola Mazur – Kierownikiem BK.  Marcin Wojciechowski był wsparciem zabezpieczenia i jeździł safty carem, a Klaudia Glazar – samochodem Pilot. Nasi sędziowie zabezpieczali także trasę od Startu do Parku Maszyn 🙂 Mariola i Janusz Mrozkowie sędziowali na Starcie, Adam Lesiak, Marian Sendecki i Łukasz Kupczyk – PO 1, Wiesław Orliński, Daniel Wójcikiewicz i Michał Wójcikiewicz – PO 2, a Łukasz Skórski, Jerzy Klecha, Grzegorz Tabor i Stanisław Jr Wroński zabezpieczali Park Maszyn za metą.

We wrześniu klubowa załoga Piotr Piesko/Mateusz Kacprzak wzięła udział w dwu rajdowych imprezach. W 5. Turbojulita Rally w Jedlinie Zdroju zdobyli III miejsce w klasie PRO3 i XXIV – w Tarmac Masters. Na fanpage FunPark Kraków przeczytaliśmy „To nie był łatwy weekend – nagła zmiana pogody, trudne warunki na trasie i bardzo mocna stawka. Pomimo trudności nasza Załoga cała i zdrowa stawiła się na mecie rajdu. Piotr i Mateusz stanęli na 3 stopniu podium, a zdobyte punkty pozwoliły im awansować na 3 miejsce w klasyfikacji rocznej klasy PRO3 Tarmac Masters!” 

Natomiast w 68. Rajdzie Wisły 2023 Piotr i Mateusz wyjeździli I miejsce w klasie HR4, IX miejsce w Poland 2WD oraz XX miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP. Na profilu FunPark Kraków napisali „Pierwsze miejsce w finałowej rundzie Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski to chyba najlepszy prezent, jaki nasza Załoga mogła sprawić sobie na Dzień Chłopaka. Trasy tegorocznego Rajdu Wisły nie wybaczały błędów, a rywale mimo ciężkiej, deszczowej pogody nie zwalniali tempa. Każdy kilometr odcinków specjalnych wymagał od chłopaków pełnego skupienia, dlatego zwycięstwo miało jeszcze słodszy smak.”

W sierpniu nasi sędziowie i zawodnicy wzięli udział w MARMA 32. Rally Rzeszów i Rajdzie Rzeszowiak. Mariola Mazur i Krzysztof Sitek byli sędziami technicznymi, a Marcin Wojciechowski z Łukaszem Skórskim jechali samochodem funkcyjnym. Na wymagających odcinkach Rajdu Rzeszowiak, w Rajdowych Mistrzostwach Południa, wystartował nowy team Mateusz Adamski z Mateuszem Kacprzakiem. 

Początkiem września podczas 7. Rajdu Śląska 2023 Zbyszek Kotarba niespodziewanie wystartował w HRSMP, ale… jako samochód funkcyjny. Pięknie zaprezentował swoje BMW E30 318is na prologu wokół katowickiego Spodka startując, w ramach rajdowej akcji #wyprzedzamynowotwor, z reprezentującą Fundację Pomocy Dzieciom z Chorobą Nowotworową Emilią Kotarską. Końcem września z tym samym pilotem wystartował na 68. Rajdzie Wisły 2023 zajmując II miejsce w klasyfikacji generalnej i I miejsce w klasie 4.

Wcześniej w sierpniu Elefant Rally Team wziął udział w Barum Czech Rally Zlin. Siódmy start w czeskim Barum okazał się szczęśliwy dla załogi Zbyszek Kotarba/Tomasz Harczuk, która trudne odcinki Star Rally Historic zakończyła na 1 miejscu w klasie E3. Dla fanpage Kronika Rajdów Zbyszek Kotarba powiedział “To będzie mój siódmy start w historycznej barumce, w której udział traktuję co roku jak swoje “rajdowe wakacje”. Niesamowita atmosfera nocnego prologu w Zlinie, który ogląda co roku ok. 50 tyś. kibiców oraz to, że niedzielne odcinki pokonujemy przed załogami ERC to tego nie ma nigdzie na świecie!”

O organizowanym przez nasz klub Letnim Super Sprincie, rozgrywanym jako 7 runda MOR i 4 runda Mistrzostw Galicji w Super Sprincie, można przeczytać w artykule Klubowe pożegnanie wakacji 2023 było huczne. Z artykułu dowiecie się także o zorganizowanym po raz 12. Rodzinnym Rajdzie Turystycznym.

Ósmą rundą Mistrzostw Okręgu Rzeszowskiego w Super Sprincie był Międzygminny Super Sprint Mielecki TARGUM o Puchar Wójtów Gminy Gawłuszowice i Borowa, w którym startowały cztery klubowe załogi. Jacek Gajda/Dariusz Kowal (nz) wywalczyli I miejsce w klasie FIAT, Konrad Sajdak/Piotr Pypeć – III miejsce w klasie FIAT, Filip Fortuna/Wiesiek Orliński – V miejsce w klasie FIAT, a Janusz Smoła/Dawid Kustra (nz) – IV miejsce w klasie 4. Angelika Mróz przewodniczyła Zespołowi Sędziów Sportowych, a Marcin Bolo Wojciechowski był Kierownikiem BK.

Członkowie naszego klubu lubią nie tylko rajdy i wyścigi, ale także stare samochody. Marcin Wojciechowski zaprezentował pięknego Mercedesa 450 SLC, oczywiście z Angeliką Mróz na prawym, podczas Wystawy Pojazdów Zabytkowych Wehikuł Czasu Retrospekcja w Dębicy, VII Zlotu Pojazdów Zabytkowych w Grybowie oraz III Powiatowego Zlotu Pojazdów Zabytkowych w Bochni. Natomiast kolejnego z klasyków Poloneza 2000 zaprezentował na 5 Zlocie Pojazdów Zabytkowych w Dąbrowie Tarnowskiej. 


Komentarze są zamknięte.