Rywalizację na rajdowych trasach zakończyli zawodnicy startujący w Mistrzostwach Polski.
Wiele godzin spędzonych w rajdówce przez załogę Piotr Piesko/Mateusz Kacprzak na kilkuset kilometrach odcinków specjalnych zaowocowało II miejscem w klasyfikacji klasy 4R2 Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2024. Na podium stawali na Rajdzie Małopolski, Rajdzie Rzeszowskim i Rajdzie Śląska. Najlepiej im „pojechało” podczas 50. Garrett Rally Košice, który był 4 rundą RSMP. Na 124 kilometrach 9 odcinków specjalnych słowackiego rajdu byli najszybsi w swojej klasie, a także zajęli III miejsce w klasyfikacji Poland 2WD.
Załoga Mariusz Polak/Przemysław Baryła startująca w Millers Oils Historyczne Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski wyjeździła w tym sezonie tytuł Wicemistrza Polski w kategorii HISTORIC OPEN +2000. Zajmowali miejsca na podium podczas Rajdu Małopolski i Rajdu Rzeszowskiego. A tegoroczny sezon rajdowy zakończyli startem w kultowym Rajdzie Żubrów, na którym zajęli III miejsce w klasie.
W rajdzie tym wystartowały również – obie Fiatami 125p – załogi Grzegorz Kozera/Piotr Depa oraz Jan Kościuszko/Janusz Bronikowski, jednak nie udało się im go ukończyć z powodu awarii samochodów. Na zakopiańskich trasach można było także spotkać klubowych sędziów. Marcin Wojciechowski i Angelika Mróz jeździli samochodem funkcyjnym zbierając wyniki, a Arkadiusz Prokop i Piotr Święs sędziowali na OS Gronków.
Elefant Rally Team wystartował tylko w jednej rundzie HRSMP, ale oczywiście wziął udział w ulubionym rajdzie Star Rally Barum Czech Rally Zlin. Polsko-Czeska załoga Zbyszek Kotarba/Radek Maruna wyjeździła tam II miejsce w klasie. Nasz kolega wziął udział także w 1. Dolnośląskim Rajdzie Legend debiutującym w kalendarzu Motorsportu. Zorganizowana przez Auto Moto Klub Kłodzko impreza odbyła się na legendarnych trasach rajdów i wyścigów górskich Dolnego Śląska przyciągając tłumy fanów. Załoga Zbyszek Kotarba/Marcin Borycki zajęła II miejsce w klasie i XV w klasyfikacji generalnej.
Na prawie 39 kilometrach dziewięciu odcinków specjalnych można było zobaczyć również drugą klubową załogę Mariusz Polak/Przemysław Baryła, która zajęła V w klasie i XIV w klasyfikacji generalnej.
Zbyszek Kotarba wziął także udział w ostatniej rundzie Classicauto Cup na Torze Kielce, w której miał wystartować Grzegorz Kozera, ale nie pozwoliła mu na to usterka Fiata 125. Na zawodach jednak był, tylko z aparatami fotograficznymi.
Klubowa załoga Mariusz Pietrzycki/Sławomir Cebulak nie wzięła udziału w ostatnich dwu rundach Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych, ale wyniki uzyskane w czterech poprzednich pozwoliły im na zdobycie tytułu II Wicemistrza Polski w klasie Stock. W lipcowym rajdzie Polskie Safari Mariusz Pietrzycki startował z żoną Sabiną i po czwartym odcinku byli na I miejscu. Jednak nie dojechali do mety, gdyż jak powiedział „Niestety na piątym odcinku mieliśmy małe przygody. Na ostrym nawrocie zerwała się lewa przednia półoś. To nas wyeliminowało już z walki o pierwsze miejsce w naszej kategorii w tym rajdzie. Co prawda będziemy sklasyfikowani, bo przejechaliśmy ponad 50% trasy…” Natomiast na Baja Poland Colimna Medica, już ze Sławomirem Cebulakiem, z którym startuje od początku sezonu, zajęli IV miejsce w klasie
Zakończył się także sezon Tarmac Master 2024 podczas którego Wiesław Orliński popilotował Przemysława Pypecia z Automobilklubu Kieleckiego na II miejsce w klasie TM4. Podczas Ecumaster Rally, TurboJulita Rally i MIHEL Rally Radków nie schodzili z podium zajmując II miejsce w klasie i III w Tarmac Masters – SKJS.
W kilku rundach tego cyklu wzięła udział załoga Adam Magiera/Mateusz Kacprzak, która zdobyła III miejsce w klasie podczas TurboJulita Rally i II miejsce w klasie podczas MIHEL Rally Radków. W TurboJulita Rally wystartował również Piotr Piesko, pilotowany przez Marcina Boryckiego, który zajął II miejsce w klasie PRO2.
Zakończyła się już rywalizacja w Samochodowych Mistrzostwach Tychów, w których wśród kilkudziesięciu zawodników startował, reprezentujący nasz klub, Jacek Gajda. Na II miejsce w klasie CENTO pilotowali go w tym sezonie Konrad Sajdak i Mateusz Hanusiak z A. Ziemi Tyskiej.
Natomiast startująca w dwu rundach SMT w klasie GOŚĆ załoga Przemysław Gosztyła/Barbara Gosztyła nie ukończyła ich ze względu na awarie Opla Astry.
Zakończeniem sezonu Mistrzostw Okręgu Rzeszowskiego PZM Konkursowej Jazdy Samochodowej będą dwie rundy Rajdu Łukasiewicza, które odbędą się końcem listopada. We wrześniu podczas XXI Międzygminnego Rajdu Mieleckiego TARGUM na podium w swoich klasach stanęły dwie klubowe załogi – Maciej Chumikowski/Julia Orzechowska (A. Krakowski) i Filip Fortuna/Miłosz Konieczny (JKMiRD). Po tym rajdzie Filip Fortuna jest najbliżej mistrzowskiego tytułu w klasie Fiat MOR KJS.
Jeszcze dwie rundy także przed zawodnikami rywalizującymi w Mistrzostwach Okręgu Rzeszowskiego PZM w Super Sprincie. W czerwcowym Super Sprincie FLISAK wzięły udział dwie klubowe załogi. Dawid Kalisz/Piotr Szudy stanęli na podium i w klasie i w klasyfikacji generalnej. Równie dobrze pojechała i stanęła na podium w klasie załoga Konrad Sajdak/Dariusz Kowal (A. Rzeszowski). Konrad Sajdak wystartował także w Mieleckim Super Sprincie Targum, pilotowany przez Jakuba Kosibę z Automobilklubu Stomil w Dębicy, po trzech przejazdach zajął IV miejsce w klasie Fiat. Załoga nie mogła poprawić wyniku, gdyż burza która przeszła nad Mielcem zniszczyła trasę i zmusiła organizatorów do odwołania dwu przejazdów. Konrad Sajdak, tym razem pilotowany przez Jakuba Kosibę z A. Stomil w Dębicy,
zajął IV miejsce w klasie także podczas październikowego Super Sprintu Straszydle, gdyż ze względu na awarię samochodu nie ukończył PS4. Na dwukilometrowej próbie sprawnościowej tego rajdu załoga Filip Fortuna/Karol Jarek wyjeździła III miejsce w klasie FIAT.
W trzeciej rundzie Mistrzostw Galicji, którą był Super Sprint o Puchar Burmistrza Miasta Brzostek zorganizowany przez Automobilklub Stomil w Dębicy, ze startujących 34 załóg, aż dwanaście reprezentowało nasz klub. A pięć z nich stanęło na podium. Najwyżej, bo na V miejscu, w generalce była załoga Dawid Kalisz/Piotr Szudy zajmująca III miejsce w klasie 2. Zawodów nie ukończyły niestety załogi Maciek Rogala/Maciek Perlikowski (nz) i Konrad Sajdak/Jakub Kosiba (A. Stomil w Dębicy).
Oczywiście organizację imprezy wspierali klubowi sędziowie. Marcin Wojciechowski był Przewodniczącym ZSS, a Angelika Mróz – sędzią ZSS. Kierownikiem badań kontrolnych była Mariola Mazur, a sędzią technicznym – Krzysztof Sitek.
4 rundą MOR był organizowany przez nasz klub Letni Super Sprint Szalowa, który opisany jest w poprzednim artykule.
Klubowi zawodnicy startowali także w rundach Samochodowych Mistrzostw Krakowa. 1 Super Sprint Węgrzce Wielkie ukończyły dwie z czterech złóg reprezentujących nasz klub – Arkadiusz Abram/Anna Mrozek oraz Arkadiusz Prokop/ Weronika Duda (JKMiRD). Konrad Sajdak, którego pilotował Jakub Kosiba (A. Stomil w Dębicy) niestety miał awarię samochodu, a załoga Janusz Smoła/Klaudia Michalik (nz) zakończyła rajd poza trasą. W 2 Super Sprincie Węgrzce Wielkie klub reprezentowało dwu zawodników Dawid Gonkiewicz pilotowany przez Stanisława Gonkiewicza i Maciej Rogala pilotujący Łukasza Kowalczyka, W 3 rundzie Mistrzostw Krakowa klub reprezentował jedynie Konrad Sajdak, pilotowany przez Bartłomieja Mękę z A. Krakowskiego, który zajął II miejsce w klasie K2.
Gratulujemy sezonu zawodnikom, którzy już zakończyli rywalizację.
Trzymamy kciuki, za tych którzy jeszcze walczą o miejsca w klasyfikacji Mistrzostw Okręgu i Mistrzostw Galicji.
Zapraszamy do Galerii RAJDOWO.