10. Wyścig Górski Magura Małastowska już za nami

Partnerem Strategicznym wyścigu było Województwo Małopolskie, którego Marszałek Witold Kozłowski obejmując go Patronatem Honorowym powiedział „Gratuluję organizatorowi – Automobilklubowi Bieckiemu – oraz wszystkim zaangażowanym w realizację 10. Wyścigu Górskiego „Magura Małastowska”. Cieszę się, że Województwo Małopolskie jest partnerem strategicznym kolejnej edycji Wyścigu. Wsparcie tego rodzaju przedsięwzięć znakomicie wpisuje się w strategię wzmacniania wizerunku sportowej marki Małopolska. Małopolska to wymarzone miejsce do aktywnego wypoczynku oraz spędzania wolnego czasu i to w najpiękniejszych sceneriach przyrody, ale również to arena wielu ważnych wydarzeń sportowych. Każdego roku w naszym Województwie odbywa się wiele imprez sportowych najwyższej rangi, które gromadzą sportowców światowego formatu, przyciągają kibiców, a tym samym są doskonałą formą promocji aktywności fizycznej oraz sportu. Dlatego cieszę się, że mogę powitać w naszym regionie wszystkich uczestników 10. Wyścigu Górskiego Magura Małastowska.”

GALERIA

W organizację imprezy aktywnie włączyły się samorządy Powiatu Gorlickiego, Miasta Gorlice (gdzie tradycyjnie odbyły się piątkowe odbiory – techniczny i administracyjny), Gmina Sękowa (na której terenie odbywa się wyścig) Miasto Biecz, Gmina Gorlice, Gmina Uście Gorlickie, Gmina Ropa i Gmina Łużna.

Sponsorem głównym 10 Wyścigu Górskiego Magura Małastowska był ORLEN, a właściciele Gospody Magurskiej jak zwykle gościnnie przyjęli nas na swoim terenie. Sponsorowali go także marka zegarków Montjuic Polska, Total Turbo Service, Bank Spółdzielczy w Bieczu, Wyroby Kościuszko i Stadnina Koni Huculskich “Gładyszów”.

Wyścig Górski Magura Małastowska, w którym wystartowało 54 kierowców, rozpoczął się – jak pierwszy – odbiorem administracyjnym w gorlickim Hotelu „Lord” i badaniem kontrolnym na terenach OSiR w Gorlicach. Uroczyste otwarcie zawodów odbyło się w Gospodzie Magurskiej, pod którą zlokalizowany został start wyścigu.

Sobotnia runda GSMP nie była szczęśliwa, aż dla 6 zawodników. Czerwona flaga wstrzymująca wyścig pojawiła się na  trasie, po kolizjach i awariach technicznych samochodów, aż 8 razy. W klasyfikacji generalnej 3 rundy GSMP zwyciężył jadący, nomen omen, z numerem startowym 1 Waldemar Kluza, drugie miejsce wywalczył

Sebastian Stec, a trzeci był, zawodnik reprezentujący nasz klub, Gabriel Kubit.

Niedzielne podjazdy treningowe przebiegły przy słonecznej pogodzie i pierwszy podjazd wyścigowym większość z 52  kierowców przejechała po suchej nawierzchni. Jednak po przerwie, spowodowanej koniecznością załadunku na lawetę unieruchomionego pojazdu, zaczął padać deszcz. Po kilkunastominutowym oberwaniu chmury opady ustały. Niestety drugi podjazd wyścigowy został odwołany, gdyż kolejne uderzenie w barierę na PO 8 spowodowało brak możliwości naprawy mocno już wcześniej pokiereszowanej bariery, a co za tym idzie brak możliwości zapewnienia bezpieczeństwa zawodnikom. Do klasyfikacji generalnej 4 rundy liczone były więc czasy z [pierwszego podjazdu wyścigowego. Zwyciężył Sebastian Stec, drugie miejsce zajął Roman Baran, a trzecie – Robert Sługocki.

Automobilklub Biecki reprezentowało 6 zawodników, z których najmniej szczęścia miał dobrze jadący Sebastian Adamski. Po pierwszym podjeździe wyścigowym zajmował IV miejsce w grupie 10 i III w klasie 10b. Niestety podczas drugiego podjazdu nastąpiła awaria skrzyni biegów i zawodnik nie ukończył wyścigu.

Startujący Lotusem Exige Gabriel Kubit podczas obu rund wywalczył II miejsce w grupie 1 i klasie 1 tuż za Waldemarem Kluzą, a w sobotę zajął także I miejsce w klasyfikacji RWD.

W grupie 10 startowali Mateusz Adamski (Opel Astra) i Adam Magiera (Honda Civic). Mateusz w sobotniej rundzie zajął V miejsce w klasie 10b i V miejsce – w klasyfikacji E0. Podobne wyniki uzyskał w niedzielę. Adam w sobotę i w niedzielę wyjeździł III miejsce w klasie 10c i VI – w klasyfikacji E0.

W GSMP Historic startowało dwu klubowych zawodników. Kamil Handl w BMW E30 318is i w sobotę i w niedzielę zajął III miejsce w kategorii HS4 i w grupie D2. Natomiast ELEFANT, czyli Zbyszek Kotarba, startujący BMW 318is, w 3 rundzie uzyskał V miejsce w kategorii HS4 i w grupie D2, a w niedzielę poprawił swój wynik zajmując 4 miejsce w kategorii HS4 i w grupie D2.

W organizacji i przeprowadzeniu wyścigu brało udział kilkaset osób. W prace od przygotowania dokumentacji po rozebranie zabezpieczenia trasy zaangażowanych było wielu członków naszego klubu pełniących tak ważne funkcje we władzach wyścigu, jak i sędziując na trasie.

Dyrektorem wyścigu, był jak co roku, Prezes klubu Marek Sitek, Wicedyrektorem ds. bezpieczeństwa i trasy – Marcin Wojciechowski, Wicedyrektorem ds. sportowych – Krzysztof Sitek, Wicedyrektorem ds. sędziów – Daniel Wójcikiewicz (jego Asystentem był Michał Wójcikiewicz), Wicedyrektor ds. organizacyjnych – Jolanta Sitek (a jej Asystent był Adam Szczepański. Odpowiedzialnym za kontakty z zawodnikami był Mateusz Kacprzak, a Koordynatorem ds. Social Mediów – Anna Mrozek. Sędzią technicznym była Mariola Mazur.

Kierownikiem Parku Serwisowego był Wiesław Orliński, z którym pracowali sędziowie z Automobilklubu Małopolskiego. Kierownikiem Startu była Mariola Mrozek, Koordynatorem strefy Startu – Janusz Mrozek, a sędziowali Gabriela Budziak, Daniel Wszołek, Janusz Smoła, Tomasz Rybczyk, Jakub Kalisz i Andrzej Mrozek.

Na trasie wyścigu pracowali sędziowie z Automobilklubu Małopolskiego, Automobilklubu Stomil Dębica, Auto Moto Klubu Limanowa, Jasielskiego Klubu Motorowego i Ratownictwa Drogowego, Automobilklubu Krośnieńskiego i Automobilklubu Mieleckiego. Klubowicze był sędziami na PO10, gdzie Kierownikiem był Adam Lesiak, a Sędziami Marian Sendecki i Stanisław Jr Wroński. Na Mecie Kierownikiem był Tomasz Sitek, a Ratownikiem Jarosław Rutana. Kierownikiem parku górnego był Łukasz Skórski, a sędziami Jerzy Klecha, Krzysztof Zając, Grzegorz Tabor.

Kierownikiem Zabezpieczenia Technicznego był Patryk Setlak, a jego asystentami Piotr Święs i Piotr Rutana, którzy pracowali także przy budowie trasy m.in. z Arkadiuszem Prokopem i ustawieniu objazdów jak Bartłomiej Zieliński i Piotr Święs.

Trzech klubowiczów jeździło jako piloci: 0 – Robert Olbrych, 1 – Marcin Kacperek, a 3 – Łukasz Maczuga.

VIP CAR-ami jeździli Jan Kościuszko, Mirosław Pawłowski, Paweł Pawłowski i Krzysztof Mikruta, a Angelika Mróz woziła Delegata PZM ds. Bezpieczeństwa.

Dziękujemy wszystkim za pomoc i współpracę przy organizacji jubileuszowego Wyścigu Górskiego Magura Małastowska i zapraszamy do obejrzenia zdjęć w galeriach

Bolo Foto

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.657586263059331&type=3

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.658001326351158&type=3

Grzegorz Kozera – Motorsports Photography

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.836407584714736&type=3 

Janusz Mrozek

https://www.facebook.com/photo/?fbid=6328650810552510&set=pcb.6328655063885418  


Komentarze są zamknięte.