Mateusz Adamski po raz pierwszy na pudle GSMP, a załoga Piotr Piesko/Mateusz Kacprzak rozkręca się z rajdu na rajd.

W maju klubowi zawodnicy, sędziowie i kibice uczestniczyli w rajdach i wyścigach rangi mistrzostw Europy, mistrzostw Polski i Czech, Mistrzostw Okręgów PZM (Południa Okręgu Dolnego Śląska Opolszczyzny Rzeszowskiego) i Mistrzostw Galicji.

GALERIA

Sezon Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski rozpoczął 20. Wyścig Górski Prządki, który był również rundą Międzynarodowego Pucharu FIA w Wyścigach Górskich. Oczywiście byli na nim nasi sędziowie – Mariola Mazur jako sędzia techniczny, Angelika Mróz na badaniu kontrolnym, Wiesław Orliński na parku serwisowym, safety carem jeździł Marcin Wojciechowski, a vip carem Klaudia Glazar, na PPO 21 sędziowali Mariola i Janusz Mrozek, a na PO 22 Adam Lesiak i Tomasz Sitek, górny park maszyn ogarniali Łukasz Skórski, Jerzy Klecha, Grzegorz Tabor, Jakub Kalisz i Stanisław Wroński. Na jubileuszowym wyścigu nie zabrakło również Prezesa Marka Sitka i Jolanty Sitek.

Ale najważniejsi byli zawodnicy reprezentujący klub. Startujący w FIA IHC, FIA CEZ i GSMP Gabriel Kubit zajął V miejsce w klasie 1 w FIA IHC, IV miejsce w klasie 1 w FIA CEZ oraz III miejsce w klasie 1 i 2 miejsce w klasie RWD podczas obu rund GSMP. W grupie 10 GSMP startowało trzech klubowych zawodników, z których najmniej szczęścia miał Sebastian Adamski, który już w sobotę miał awarię skrzyni biegów więc nie wystartował w podjazdach wyścigowych.

Mateusz Adamski w sobotę zajął IV miejsce w grupie 10, III miejsce w klasie 10b i IV miejsce w klasyfikacji E0, a w niedzielę poprawił wynik zdobywając III miejsce w grupie 10, II miejsce w klasie 10b i III miejsce w klasyfikacji E0. Adam Magiera w sobotniej rundzie uplasował się na IV miejscu w grupie 10, II miejscu w klasie 10c i V miejsce w klasyfikacji E0 i w niedzielnej rundzie utrzymał się II miejscu w klasie 10c. W kategorii HS4 startowało dwu naszych zawodników. Kamil Handl w sobotniej rundzie zajął III miejsce w grupie D2, a w niedzielnej wyjeździł miejsce II. Zbyszek Kotarba ELEFANT startujący tylko w niedzielnej rundzie uzyskał IV miejsce w grupie D2.

W dwu kolejnych rundach European Hill-Climb Championship (trzy treningi w sobotę i dwa podjazdy wyścigowe w niedzielę) wziął udział Maciej Serafin Mistrz Europy 2022 w klasie 5. W trzeciej rundzie EHC – Subida Internacional al Fito, która odbyła się w Hiszpanii na krętej trasie o długości 5350 m, zajął I miejsce. „Było szybko podczas podjazdu. Było niebezpiecznie kilka razy. Była wspaniała nauka czucia Evo X na krętej i technicznej trasie. Trzy podjazdy treningowe i we wszystkich trzech poprawiałem czasy przejazdu.” napisał na swoim fanpage Maciek, który cały czas uczy się swojego nowego samochodu.

Dwa tygodnie później przywiózł I miejsce z Portugalskiego wyścigu Rampa da Falperra, który ma jedną z najbardziej wymagających i bardzo szybkich górskich tras. Po którym napisał „najważniejsza jest meta w drodze po bardzo ważne punkty do klasyfikacji. Nie będziemy czuć presji ze strony konkurencji dlatego sprawdzimy różne opcje ustawień lub też popracujemy dalej nad tempem i techniką jazdy. Wykorzystamy tą szansę na istotnie cenną naukę.”

Maciej rozkręca się więc na kolejnych trasach, sponsorowany przez ORLEN, zgłębiając tajniki swojego Orła.

Rozkręca się również nasza klubowa załoga, sponsorowana przez FunPark w Krakowie, Piotr Piesko i Mateusz Kacprzak. Jadąca  Honda Civic Vti EG6 załoga wzięła w tym miesiącu udział również w dwu imprezach.

Podczas 3. Rajdu Nyskiego, który był eliminacją Rajdowych Mistrzostw Południa, walczyli na sześciu odcinkach specjalnych o łącznej długości 47 kilometrów. Nasza załoga pokonała odcinki specjalne w świetnym tempie, mierząc się w klasie ze znacznie mocniejszymi samochodami i dojechali do mety na VI miejscu w klasyfikacji generalnej i zajęli 5 miejsce w klasie Open 2.

Podczas 4. TEC2000 Rally nasza załoga zmierzyła się również z sześcioma odcinkami specjalnymi o długości ponad 46 km. „W klasie PRO3, w której ścigała się nasza Załoga, stawka była naprawdę ciasna, a zawodnicy niejednokrotnie walczyli o dziesiętne części sekundy. Po sześciu emocjonujących odcinkach specjalnych Piotr i Mateusz stanęli na III stopniu podium, dopisując tym samym kolejne punkty do klasyfikacji generalnej cyklu…” napisał o ich starcie sponsor FunPark Kraków. Coraz lepsza, z odcinka na odcinek, jazda klubowej załogi pozwoliła jej zająć I miejsce w klasie PRO3 i 10 w klasyfikacji generalnej na ostatnim odcinku specjalnym Męcinka 3.

Cztery klubowe załogi uczestniczyły w, organizowanym przez Automobilklub Stomil w Dębicy, Super Sprincie o Puchar Burmistrza Miasta Brzostek, który był 4. rundą Mistrzostw Okręgu Rzeszowskiego oraz 2. rundą Mistrzostw Galicji w Super Sprincie. W klasie 2 startowały dwie z nich i obie stanęły na podium. Na I miejscu załoga Dawid Kalisz/Piotr Szudy, a na III – Arkadiusz Abram/Anna Mrozek. Jadący w klasie 4 Janusz Smoła/Jakub Kalisz zdobyli III miejsce. Również na III miejscu w klasie FIAT uplasowali się Konrad Sajdak/Piotr Pypeć (nz).

Zbyszek Kotarba zawsze z wielkim sentymentem wspomina organizację i atmosferę czeskich rajdów. Więc ciągnie go tam i w maju, jak napisał na swoim fan page Elefant Rally Team, „poszerzył swoje rajdowe horyzonty” biorąc gościnnie udział w 15. Rallye Legendy Show podczas 50. Rallye Český Krumlov. Na prawym BMW 318 iS E30 tym razem jechał czeski pilot Radek Maruna i jak się okazało barier językowych na trasie nie było.

Jak Zbyszka ciągnie do Czech tak Krzysztofa Mikrutę do startów. Przewietrzył więc swojego Peugeot 205 Ral na Torze Kielce podczas II Rundy Liqui Moly Classicauto Cup zajmując V miejsce w klasie G3-1600.

Jeśli chcesz być na bieżąco z działaniami Automobilklubu śledź nas na Facebook’u i Instagram’ie, a w czerwcu polecamy śledzenie wiadomości dotyczących 10. Wyścigu Górskiego Magura Małastowska na stronie wyscigmagura.pl.


Komentarze są zamknięte.