Czerwiec rozpoczął wyścig na Magurze, a lipiec zakończyła 3 runda Mistrzostw Galicji w Super Sprincie

Zmagania na trasach Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski rozpoczął magurski wyścig organizowany przez Automobilklub Biecki więc możecie o nim przeczytać na klubowej stronie w artykule zatytułowanym „10. Wyścig Górski Magura Małastowska już za nami”. Po nim nasi kierowcy i sędziowie wzięli udział jeszcze w czterech rundach GSMP.

 

GALERIA

W ostatni dzień czerwca rozpoczął się Wyścig Górski Limanowa – Przełęcz Pod Ostrą podczas którego Wicedyrektorem ds. sportowych był Krzysztof Sitek, sędzią technicznym Mariola Mazur, a sędzią BK – Angelika Mróz. W tym roku na trasie wyścigu byli również klubowi sędziowie. Na PO6 sędziowali Łukasz Skórski i Krzysztof Zając, a na PO9 – Stanisław Jr Wroński i Janusz Smoła.

W 5 i 6 rundzie GSMP wzięło udział pięciu zawodników reprezentujących Automobilklub Biecki. Warunki pogodowe soboty nie sprzyjały w podjęciu rywalizacji przez Gabriela Kubita, ale w niedzielę zajął II miejsce w grupie 1 i w klasie 1 oraz I miejsce w klasyfikacji RWD. Maciej Serafin w sobotniej rundzie wywalczył III miejsce  w klasyfikacji generalnej, a podczas obu rund zajął I miejsce w grupie 4 i w klasie 4a. Mateusz Adamski w sobotę zdobył III miejsce w klasie 10b i III miejsce w klasyfikacji E0, a w niedzielę pojechał trochę słabiej. Adam Magiera uzyskał III miejsce w klasie 10C podczas obu rund. Kamil Handl startujący w historykach w sobotniej rundzie zajął III miejsce w kategorii HS4 i II miejsce w grupie D2. Natomiast w niedzielę stanął na II stopniu podium w kategorii HS4 i na I w grupie D2.

W upalny lipcowy weekend odbyły się nadmorskie rundy górek, czyli 26. Grand Prix Sopot-Gdynia. Marcin Wojciechowski i Angelika Mróz w piątek byli sędziami BK, a w następne dni sędziowali na PO5. Na zaproszenie Lesława Orskiego byli na wyścigu także Jolanta i Marek Sitkowie. Startowało tu tylko dwóch naszych zawodników. Gabriel Kubit w sobotniej 7 rundzie nie schodził z podium stając na jego III miejscu w klasyfikacji generalnej oraz II w grupie 1 i klasyfikacji RWD. Natomiast w niedzielnej 8 rundzie zajął IV miejsce w klasyfikacji generalnej, III miejsce w grupie 1 oraz II w RWD. Kamil Handl podczas obu rund zajął III miejsce w grupie D2 oraz IV w klasyfikacji H

Maciej Serafin wystartował w dwu rundach FIA European Hill Climb Championship i obie wygrał w grupie 4. Po włoskiej rundzie Coppa Paolino Teodori tak napisał na swoim fanpage „Przez prawie cały tydzień jaki tu spędziłem nabrałem mnóstwo pozytywnej energii do pracy nad jeszcze lepszą formą za kierownicą. Do tego dołożyły się takie elementy jak świetne warunki do rywalizacji oraz sympatyczni rywale. Cykl FIA EHC za każdym razem pokazuje swoją magię.” Natomiast po 14. Hill Climb Limanowa – Mountain Pass At Ostra czytamy „były momenty, które zapierały dech w piersiach, ale na szczęście wyszedłem z nich bez większego szwanku…. Bardzo się cieszę, że mogłem pokazać się przed moją publicznością od najlepszej strony”. Przed naszym kierowcą jeszcze trzy rundy do wygrania.

Startujący w cyklu Tarmac Master Piotr Piesko i Mateusz Kacprzak podczas 5. ECU Master Rally 2023 w Mirsku dali z siebie i Hondy Civic wszystko. Jak zwykle stawka była bardzo mocna, a rywale nie spali, jednak nasza załoga wywalczyła III stopień podium w klasie PRO3. Na fanpage FunParku sponsorującego naszą załogę znalazła się taki wpis „Bardzo szybkie odcinki były wyzwaniem zarówno dla kierowcy, jak i pilota, ale z każdym kolejnym kilometrem chłopaki poprawiali swoje tempo…” i wygrali dwa odcinki specjalne na OS Młyńsko.

Załoga wzięła udział także Valvoline Rajd Małopolski w RSMP w klasie HR4, niestety musiała wycofać się z rywalizacji ze względu na poważną awarię samochodu.

W HRSMP Valvoline Rajd Małopolski startowała załoga Mariusz Polak/Przemysław Baryła (A. Jurajski) w klasie Historic Open 4WD. Niestety także mieli pecha i groźnie wyglądający wypadek podczas odcinka w Zawoi spowodował, że musieli wycofać się z rywalizacji. Jak dowiedzieliśmy się „akcja naprawa” Audi trwa ”na Rajd Rzeszowski się nie uda, ale wszystko na dobrej drodze i jest nadzieja na Rajd Śląski”.

Natomiast załoga Dawid Kalisz/Piotr Szudy wyjechała poza Małopolskę i na opolskich trasach podczas 5. Rajdu Ziemi Głubczyckiej, który był rundą Opolskiego Samochodowego Pucharu Rajdowego i Rajdowego Samochodowego Pucharu Śląska. Na fanpage Dzik Rally Team napisali „Opolska ziemia okazała się dla Nas wyjątkowo szczęśliwa. W obydwu rajdach wygraliśmy klasę i zajęliśmy 3 miejsce w klasyfikacji generalnej całego rajdu… jest to mega wynik, gdyż konkurencja była sroga i nie myślała o odpuszczaniu… Odcinki po których dane Nam było się ścigać to prawdziwa rajdowa bajka, a w szczególności z mega hopy na odcinku Browar.”

W tym roku Elefant, czyli Zbyszek Kotarba startuje głównie na czeskich rajdach może dlatego, że jego nowy pilot Radek Maruna jest Czechem. Niestety ich udział w Bohemia Rally niestety nie był udany, gdyż awaria pompy paliwowej uniemożliwiła ukończenie rajdu.

W czerwcu Zbyszek Kotarba zorganizował po raz czternasty Moto Legendy PL imprezę mającą swój jedyny i niepowtarzalny klimat. W tym roku polskie, i nie tylko, klasyki jechały z Gorlic do Limanowej. W organizacji imprezy pomagała Anna Mrozek, a na gorlickim rynku także Mariola Mrozek i Andrzej Mrozek. Nagrodę za elegancję otrzymał Mercedes naszych klubowych kolegów Marcina Wojciechowskiego i Angeliki Mróz, który jak powiedział szef imprezy „już w 2021 był nominowany, ale nie pojawił się na uroczystości zakończenia zlotu”.

W tym  czasie odbyły się również dwie rundy Mistrzostw Okręgu Rzeszowskiego w Super Sprincie. Trzy klubowe załogi zmierzyły się z trasą Super Sprintu “FLISAK” 2023 zorganizowanego przez Automobilklub Stalowa Wola i wszystkim udało się wywalczyć miejsce na podium. Dawid Gonkiewicz/Stanisław Gonkiewicz (nz) zajęli II miejsce w klasie K3 i IV miejsce w klasyfikacji generalnej, Janusz Smoła/Daniel Prokop – II miejsce w klasie K4, a Konrad Sajdak/Piotr Pypeć (A. Stomil w Dębicy) – III miejsce w klasie FIAT.

Kolejną rundą MOR był Super Sprint „Po pięćdziesiątce” zorganizowany przez Automobilklub Mielecki. Wystartowało w nim dwie nasze załogi. Konrad Sajdak/Piotr Pypeć (A. Stomil Dębica) wyjeździli III miejsce w klasie FIAT w rundzie MOR oraz w imprezie okolicznościowej. Natomiast Janusz Smoła/Jakub Kalisz w silnie obsadzonej klasie 4 zajęli VI miejsce w MOR oraz V w imprezie okolicznościowej.

W lipcu pięć klubowych załóg wzięło udział w Super Sprint Wieliczka, który został przeprowadzony przez Automobilklub Krakowski na memoriałowym odcinku w Węgrzcach Wielkich. Na III stopniu podium stanęli Dawid Gonkiewicz/Stanisław Gonkiewicz (nz) w klasie K3 oraz Tomasz Mikołajczyk (A. Polski)/Mateusz Kacprzak w klasie K5. Dla pozostałych załóg była to także owocna niedziela, gdyż Piotr Jurkowski/Piotr Cewka (nz) poznali możliwości nowego samochodu, a Stanisław Wroński/Michał Kret (nz), Arkadiusz Abram/Anna Mrozek oraz Arkadiusz Prokop/Piotr Święs mieli okazję potrenować przed zmaganiami na kolejnych Super Sprintach Mistrzostw Galicji.

W tę samą upalną niedzielę odbyła się trzecia runda Mistrzostw  Galicji w Super Sprincie zorganizowana przez Koło Ziemi Sanockiej, podczas której Przewodniczącym ZSS był Krzysztof Sitek. W 4. Super Sprincie Ziemi Sanockiej punkty do Mistrzostw Galicji zdobyły cztery klubowe załogi. W pięknym stylu I miejsce w klasie K2 wywalczyli Maciej Chumikowski/Szymon Brataniec. Z małymi przygodami Janusz Smoła/Jakub Kalisz zajęli II miejsce w klasie K4.  W klasie Gość na III stopniu podium stanęli znani z GSMP Piotr Oczkowicz (A. Małopolski)/Dominik Drozd. Natomiast Daniel Sarkowicz/Zuzanna Bajorek (nz) znaleźli się tuż poza podium.

Po świeże informacje o działaniach klubu i sukcesach naszych zawodników zapraszamy na Facebooka Automobilklubu Bieckiego.

 


Komentarze są zamknięte.