• PRZEKAŻ NAM 1%

    Czy wiesz, że Automobilklub Biecki posiada status organizacji pożytku publicznego? Dzięki temu możesz wesprzeć nasze działania poprzez przekazanie 1% podatku.

    Jak to zrobić?

    Wystarczy, że w swojej deklaracji podatkowej (np. PIT-37) wskażesz organizację ze statusem OPP – wtedy otrzyma ona 1% Twojego podatku. W odpowiedniej rubryce wpisz numer KRS Automobilklubu Bieckiego, czyli: 0000 029 250. 

    Na co wykorzystamy Twój 1%?

    Na organizację Rajdu Turystycznego

    Na organizację wydarzeń dla najmłodszych, takich jak Dzień Dziecka

    Na działania związane z bezpieczeństwem ruchu drogowego (BRD)

    Na organizację Wyścigu Górskiego na Magurze Małastowskiej, który jest częścią cyklu Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski!

    Na organizację Super Sprintów, które są rundami Mistrzostw Galicji (już wkrótce zrobi się o nich głośno na naszej stronie www i profilu na Facebooku)!

     


  • 70 LAT

    29 stycznia 2022 roku w  restauracji Stary Dworzec w Gorlicach odbyły się uroczyste obchody 70-lecia Sportów Motorowych na Ziemi Bieckiej i Gorlickiej. Na jubileusz przybyli przedstawiciele władz PZM, samorządowych, sponsorzy, członkowie oraz sympatycy klubu.   Imprezę poprowadził zaprzyjaźniony od wielu lat z klubem Wojciech Tomkiewicz, natomiast historię klubu przedstawił prezes Marek Sitek wraz z Mariolą Mrozek sekretarzem klubu.Sekcja Motorowa Koła Sportowego „Górnik” w Bieczu powstała 2 sierpnia 1951 roku  na fali fascynacji motocyklami bieckiej młodzieży. W grupie inicjatywnej byli bieczanie Henryk Czochara, Stanisław Szmidt, Emil Malinowski, Józef Wojtasiewicz, Zdzisław Budacki, Bronisław Zawisza oraz Marian Uszko. Pierwszym kierownikiem sekcji motocyklowej, liczącej zaledwie 20 osób, był Henryk Czochara. Zawodnicy  koła z początku startowali na motocyklach, dopiero później przenieśli się na samochody. Pierwsze starty odbywały się  na prywatnych przedwojennych motocyklach. W roku 1953 sekcja otrzymała trzy motocykle marki SHL, a w 1955 roku trzy motocykle WFM. W latach 50. najpopularniejszymi z dyscyplin motorowych były rajdy uniwersalne, szosowo-terenowe, patrolowe, obserwowane, małe rajdy, motocross oraz żużel. Jednym z pierwszych takich rajdów był zorganizowany 14 kwietnia 1953 r. przez biecką sekcję Rajd Terenowy w Bieczu. Uczestniczyło w nim 30 zawodników z Górnika Biecz, Górnika Gorlice i LPŻ Jasło. Na jubileuszu gościliśmy zawodników, którzy w tych czasach startowali a byli to: Zdzisław Augustyn, Piotr Ryndak i Zdzisław Orlewski. W latach 60. część zawodników zmieniła motocykle na samochody.

    Sekcja Motorowa Koła Sportowego „Górnik” w Bieczu była podwaliną dziś działającego Automobilklubu Bieckiego. W grudniu 1976 roku członkowie sekcji Motorowej „Górnik” założyli Delegaturę Automobilklubu Krośnieńskiego w Bieczu.  Członkowie Delegatury przez kilkanaście lat uczestniczyli w turystycznych imprezach organizowanych samodzielnie, jak również przez Automobilklub Krośnieński. Organizowali imprezy turystyczno – samochodowo – krajoznawcze, jak rajdy turystyczne do Wapiennego, Bednarki czy Rudawki Rymanowskiej, podczas których obok rywalizacji było zwiedzanie i spotkania towarzyskie przy ognisku. W listopadzie 1997 roku 26-osobowy komitet założycielski podjął uchwałę o założeniu samodzielnej organizacji. W marcu 1998 roku decyzją Sądu Rejonowego w Krośnie Automobilklub Biecki został wpisany do Krajowego Rejestru Stowarzyszeń pod nazwą Automobilklub Biecki. W skład pierwszego Zarządu weszli: Andrzej Bartnicki prezes, Henryk Czochara wiceprezes, Janusz Guzik sekretarz oraz Danuta Ingeln skarbnik.
    Do klubowej tradycji weszło organizowanie imprez dla członków i sympatyków Automobilklubu oraz dla dzieci. Jedną z  imprez o wieloletniej tradycji jest spotkanie opłatkowe organizowane w karnawale, które z biegiem czasu przekształciło się  w bal noworoczny. Rajdy turystyczne były organizowane na rozpoczęcie i zakończenie sezonu. Pierwszy z nich  to Jesienny Rajd Turystyczny Seniora, który zorganizowany został w 1999 roku na trasie z Biecza do Folusza, natomiast od 2003 roku rajdy te były organizowane pod nazwą Wiosenny Rajd Turystyczny, a w 2011 przekształcone w Rodzinny Rajd Turystyczny. Od 2000 roku w kalendarzu imprez klubowych na stałe zagościł Rekreacyjno-Sportowy Dzień Dziecka. W latach 1998-2006, kiedy gwardianem i proboszczem był O. Samuel Bommersbach, podczas rozpoczęcia sezonu odbywało się poświęcenie samochodów. W tym czasie klub współpracował z klasztorem Franciszkanów w Bieczu przy organizacji Festynu Franciszkańskiego.

    Od początku działalności  klub zajmuje się bezpieczeństwem ruchu drogowego i ratownictwem drogowym organizując kursy ratowników drogowych, po których egzaminem sprawdzającym umiejętności szkolonych były zloty ratowników. Przez pięć lat, od 2001 do 2005, organizowane były Jesienne Zloty Ratowników Drogowych prowadzone przez ówczesnego wiceprezesa do spraw brd Jana Grygowicza.

    Działalność sekcji ratowników to także udział w zlotach okręgowych i ogólnopolskich. Najważniejszym sukcesem klubowej załogi w składzie Marek Sitek i Jan Grygowicz było zdobycie Mistrzostwa Polski w VI Ogólnopolskich Mistrzostwach Ratowników Drogowych PZM, które odbyły się 26-28 IX 2003 roku. Jan Grygowicz odznaczony został wówczas Honorową Odznaką Ratownika Drogowego PZM.

    Jan Grygowicz ma ogromne zasługi w popularyzacji ratownictwa drogowego i podnoszeniu umiejętności w zakresie przepisów ruchu drogowego wśród młodzieży. Przez wiele lat przygotowywał bowiem uczniów Zespołu Szkół nr 1 w Bieczu do Powiatowego Turnieju Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym w Gorlicach. Uczniowie tej szkoły trzykrotnie w latach 2002, 2003 i 2004 zdobyli I miejsce drużynowo. Do najlepszych należeli młodzi członkowie Automobilklubu. Jan Grygowicz był pomysłodawcą, organizatorem i sędzią głównym Gminnego Turnieju BRD. Impreza ta mająca na celu propagowanie bezpieczeństwa w ruchu drogowym organizowana jest od 2007 roku przy współpracy z Gminą Biecz, Policją i OSP w Bieczu.

    Organizacja KJS-ów rozpoczęła się w klubie wraz z powołaniem nowego Zarządu na zebraniu sprawozdawczo-wyborczym w dniu 16 lutego 2003 roku, kiedy to prezesem został Marek Sitek i pełni tę funkcję nadal.

    Pierwszą imprezą w całości od strony sportowej zorganizowaną przez nasz klub była II Runda Mistrzostw Polski Dziennikarzy, która odbyła się w czerwcu 2004 roku na terenie powiatu gorlickiego. Rajd Dziennikarzy spowodował rozpoczęcie kolejnego etapu działalności klubowej, odważyliśmy się zrealizować marzenia prezesa Marka Sitka, Jakuba Wszołka, Daniela Wójcikiewicza i innych członków Zarządu.

    18 grudnia 2005 roku odbyła się nasza pierwsza samodzielna impreza Zimowy Rajd Samochodowy „BARBÓRKA”. Rajd otrzymał wysoką ocenę obserwatorów okręgu rzeszowskiego PZM i w 2006 odbył się już jako eliminacja Mistrzostw Okręgu Rzeszowskiego.

    Zaangażowani w organizację imprez samochodowych członkowie Zarządu postanowili zorganizować Mistrzostwa Powiatu Gorlickiego w Super OeS-ie pod patronatem Starosty Gorlickiego Pana Mirosława Wędrychowicza. Organizatorem całej imprezy był Jakub Wszołek, niezależnie od tego kto był dyrektorem poszczególnych eliminacji. W 2007 odbyły się trzy eliminacje mistrzostw: w lipcu – Grodzki, we wrześniu Gorlicki, a w grudniu Biecki Super OeS. I to był strzał w dziesiątkę. Impreza się przyjęła i w kolejnych latach, oczywiście pod patronatem pana Starosty, odbywały się już cztery eliminacje mistrzostw. Od 2017 roku zamiast nich Automobilklub Biecki, we współpracy z Jasielskim Klubem Motorowym i Ratownictwa Drogowego oraz Automobilklubem Stomil Dębica, organizuje Mistrzostwa Galicji, które dzięki temu składają się z większej liczby eliminacji.

    Marzenia napędzały nas do działania. Marzyliśmy o zorganizowaniu imprezy samochodowej i mimo że nie mieliśmy funduszy zrobiliśmy pierwszą klubową, pierwszą okręgową … i w tej chwili organizujemy imprezę rangi Mistrzostw Polski czyli Wyścig Górski Magura Małastowska.

    W 2014 roku spełniło się kolejne marzenie prezesa Marka, po kilku latach starań po raz pierwszy odbył się Wyścig Górski Magura Małastowska na trasie od Małastowa do przełęczy Małastowskiej i tak  eliminacje cyklu Mistrzostw Polski zawitały na stałe do naszego powiatu.

    Barwy klubu reprezentuje  silna grupa licencjonowanych zawodników, oraz zawodników amatorów.

    Podczas uroczystości wręczono odznaczenia Polskiego Związku Motorowego: Brązową Honorową Odznakę PZM otrzymali: Angelika Mróz, Mariola Mazur oraz Anna Mrozek,

     

    Srebrną Honorową Odznakę PZM otrzymali: Łukasz Bałajewicz, Marcin Wojciechowski, Bartłomiej Zieliński, Zbigniew Kotarba i Adam Szczepański,

    Złotą Honorową Odznakę PZM otrzymali: Małgorzata Małuch, Rafał Kukla i Adam Lesiak.

    Wręczono również podziękowania dla zasłużonych działaczy i członków Automobilklubu Bieckiego, zawodników, sponsorów, przedstawicieli samorządów oraz osób i firm współpracujących od wielu lat z klubem.

     

    Po części oficjalnej uczestnicy jubileuszu zjedli uroczysty obiad i rozpoczęli wspaniałą zabawę do białego rana. W jubileuszu brało udział 136 osób.

     

    Jolanta Sitek


  • Drużyna Roku w powiecie gorlickim

    W dniu 28.01.2022 w auli Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie odbyła się 30. Jubileuszowa Gala Sportowa podsumowująca plebiscyt 10 Asów Małopolski 2021 oraz plebiscyt Sportowiec Roku Małopolski 2021 roku.
    W gali uczestniczył Prezes Automobilklubu  Bieckiego Marek Sitek, który odebrał I nagrodę w kategorii Drużyna Roku w powiecie gorlickim.
    Dziękujemy wszystkim, którzy oddali głos na nasz klub! To wyróżnienie z pewnością zmotywuje nas do pracy na rzecz rozwoju sportów motorowych i propagowania bezpieczeństwa w ruchu drogowym w rozpoczętym już 2022 roku.

  • SKŁADKA CZŁONKOWSKA 2022

    Dla osób zapisujących się do Automobilklubu Bieckiego składka członkowska wynosi 90,00 zł. od drugiego roku członkostwa składka wynosi 60,00 zł.

    Wpłacić ją należy przelewem na konto:
    Automobilklub Biecki, ul. Tysiąclecia 3, 38-340 Biecz
    Bank Spółdzielczy w Bieczu: 49 8627 0001 2002 3001 8887 0001
    z dopiskiem: nazwisko imię – składka członkowska za 2022 r.

    Członek Klubu zobowiązany jest opłacić składkę członkowską do 31 marca 2022 roku.

    Członek Klubu posiadający licencję sędziego stopnia I i II oraz członek Klubu posiadający licencję zawodnika/pilota sportu samochodowego zobowiązany jest opłacić składkę członkowską do 31 stycznia 2022 roku.

    Uchwała nr.11/2021 – wysokości składki członkowskiej w 2022 r.

    Uchwała nr.12/2021 – licencje sędziowskie.

    Uchwała nr.13/2021 – licencje zawodnicze.


  • Wyniki Mistrzostw Galicji w Super Sprincie 2021

    30 grudnia 2021 roku Zarząd Automobilklubu Bieckiego zatwierdził wyniki Mistrzostw Galicji w Super Sprincie 2021. Wyniki oficjalne publikujemy poniżej. Ceremonia wręczenia pucharów będzie miała miejsce podczas pierwszych zawodów z cyklu, które odbędą się w obecnym, 2022 roku. Serdecznie gratulujemy wszystkim Zwycięzcom! Więcej szczegółów odnośnie Mistrzostw Galicji już wkrótce.

    klasyfikacja generalna

    klasa 1

    klasa 2

    klasa 3

    klasa 4

    klasa gość

    klasa fiat

    puchar fiat 126

     


  • Trwa plebiscyt na Drużynę Roku

    Drodzy Sympatycy Motorsportu, Klubowicze, Zawodnicy, Mieszkańcy Powiatu Gorlickiego,

    Trwa plebiscyt na Drużynę Roku, który organizowany jest przez Gazetę Krakowską, dzięki Waszym głosom, udało nam się zakwalifikować do etapu wojewódzkiego głosowania! Bardzo dziękujemy za każdy oddany głos!

    To jednak NIE KONIEC – Automobilklub Biecki plasuje się na 9 pozycji w Plebiscycie Sportowym 2021. Jeśli chcesz nas wesprzeć – zachęcamy do oddawania głosów na stronie: https://gazetakrakowska.pl/p/kandydat/automobilklub-biecki,2409867/ oraz do wysyłania SMSów o treści KRH.13 na numer 72355.

    Głosowanie będzie trwać do czwartku, 30 grudnia do godz. 21:30. Z góry dziękujemy za każdy oddany głos!


  • Mariusz Polak

    Jest członkiem Automobilklubu Bieckiego oraz absolwentem Politechniki Krakowskiej. Od 1986 roku prowadzi warsztat samochodowy w Gorlicach (Bosch Service).

    Swoje początki w świecie motorsportu związał ze startami w KJS-ach. Od 2016 roku startował w HRPP, a od 2017 r. w HRSMP. Jest miłośnikiem Audi i tej marce jest cały czas wierny, dlatego podjął się odbudowy od podstaw Audi Coupe Quattro.
    W 2018 roku wraz z pilotem Tadeuszem Gargasem zdobył tytuł wicemistrza w klasie PZM5, a w 2019 roku tytuł mistrza Polski w klasie PZMot 6. W sezonie 2021, wraz z pilotem

    Mariuszem Ziółkowskim, wywalczył tytuł mistrza Polski w klasie Open 4WD.

    Mariusz brał udział również w Rajdach Żubrów, gdzie 3-krotnie stanął na podium:

    2015 r. (49 Rajd Żubrów) – I miejsce w gr.III wraz z pilotem Tadeuszem Gargasem

    2018 r. (52 rajd Żubrów) – II miejsce w gr. Open Weteran z pilotem Tadeuszem Gargasem
    2019 r. – I miejsce w gr. Open Weteran z synem na miejscu pilota – Bartłomiejem Polakiem

     

    Mariusz rywalizował także w Star Rally Barum Rally Zlin Historic 2021, w Rajdzie Polski Orlen – Historycznym Kryterium Karowej oraz Rajdach Memoriału J. Kuliga i M. Bublewicza, gdzie stawał na podium.

     


  • Super Sprint BARBÓRKA BIECKA – PODSUMOWANIE

    Mimo mroźnej pogody, w niedzielę 12 grudnia w Bieczu, panowała naprawdę gorąca atmosfera!

    Podczas tegorocznego Super Sprintu o zwycięstwo walczyło 40 załóg. Rywalizacja odbywała się w sześciu klasach i była 10. rundą Mistrzostw Okręgu Rzeszowskiego PZM w Super Sprincie 2021 oraz 5. rundą Mistrzostw Galicji w Super Sprincie 2021.

    Serdecznie dziękujemy wszystkim Organizatorom, Sponsorom, Patronom, Mediom, Sędziom i Przyjaciołom, którzy nas wsparli. Jednocześnie pragniemy pogratulować wszystkim Zawodnikom, którzy jak zawsze dali z siebie wszystko. Mamy nadzieję, że spotkamy się razem jeszcze na wielu wydarzeniach!

    Podsumujmy! W klasyfikacji generalnej 1 miejsce zdobyli Andrzej Kaczmarek oraz Jakub Kubat, którzy na pokładzie Seata Leona uzyskali łączny czas 06:04,12. Tuż za nimi, na 2 miejscu, z czasem 06:06,33 uplasowali się Dawid Wideł oraz Jakub Ruchała, którzy startowali Mitsubishi Lancerem. 3 miejsce, na pokładzie Subaru Imprezy, wywalczyli sobie Wojciech Struk oraz Marcin Fedko, którzy uzyskali łączny czas 06:16,39.

    Najszybszą załogą Fiata 126p byli Patryk Setlak oraz Piotr Rutana (06:39,96).

    W klasie 1:

    1 miejsce – Andrzej Kaczmarek oraz Jakub Kubat (06:04,12)

    2 miejsce – Dawid Wideł oraz Jakub Ruchała (06:06,33)

    3 miejsce – Wojciech Struk oraz Marcin Fedko (06:16,39)

    W klasie 2:

    1 miejsce – Wojciech Kędzior oraz Mateusz Trznadel (06:21,06)

    2 miejsce –  Marek Rzepka oraz Krzysztof Falandysz (06:22,17)

    3 miejsce – Jacek Bieszczad oraz Paweł Piczak (06:32,63)

    W klasie 3:

    1 miejsce – Jacek Jaworski oraz Kamil Nestorowicz (06:21,95)

    2 miejsce – Daniel Ferenczak oraz Dawid Syktus (06:27,27)

    3 miejsce – Andrzej Budzyński oraz Daniel Homik (06:38,75)

    W klasie 4:

    1 miejsce – Marek Pacholarz oraz Barbara Skawińska – Fołota (06:44,22)

    2 miejsce – Marcin Szczepan oraz Natalia Kędzior (06:45,19)

    3 miejsce – Łukasz Janas oraz Bartłomiej Kisiołek (06:56,49)

    W klasie FIAT:

    1 miejsce – Dawid Kalisz oraz Piotr Szudy (06:21,64)

    2 miejsce – Jacek Janeczko oraz Damian Plęs (06:24,99)

    3 miejsce – Patryk Setlak oraz Piotr Rutana (06:39,96)

    W klasie GOŚĆ:

    1 miejsce – Przemysław Gosztyła oraz Barbara Gosztyła (06:41,70)

    2 miejsce – Angelo Gilli oraz Angelika Mróz (07:45,76)

    Jeszcze raz serdecznie gratulujemy i dziękujemy!


  • Barbórka Warszawska

    Po rocznej przerwie rozegrano 59. edycję Rajdu Barbórki Warszawskiej ‼
    Po raz piąty z rzędu wystartował w nim jeżdżący pod pseudonimem “ELEFANT” nasz klubowicz Zbyszek Kotarba . Wraz z pilotem Bartłomiejem Męką po dwóch dniach tego wyjątkowego rajdu zajęli 6 miejsce w najliczniejszej klasie H2 oraz 10 w klasyfikacji generalnej grupy samochodów historycznych.
    “Jak co roku start w tym rajdzie to swego rodzaju podziękowanie dla kibiców oraz naszego Partnera Firmy Steinhof z Tarnowa. Wisienką na torcie tego rajdu jest jak zwykle Kryterium Asów na ul. Karowej, w którym też udało nam się pojechać ;-). Cieszę się, że aż tak wielu kibiców przybyło na ten rajd z całego kraju w tym także Ci, których poznałem startując w tym sezonie w trzech wyścigach GSMP. Wszystkim serdecznie dziękuję za gorący doping” powiedział Zbyszek Kotarba
    Serdecznie gratulujemy kolejnego udanego startu oraz życzymy powodzenia w sezonie 2022 ‼

  • Plebiscyt Sportowy

    Automobilklub Biecki został nominowany do nagrody w kategorii Drużyna Roku w Plebiscycie Sportowym, najstarszym i najbardziej prestiżowym rankingu sportowców w naszym województwie organizowanym przez “Gazetę Krakowską” i “Dziennik Polski”.

    Najpopularniejszych sportowców w powiecie gorlickim wybiorą kibice Czytelnicy obu gazet i internauci.

    Bardzo dziękujemy za tę nominację!

    Głosujcie na Automobilklub Biecki!

    Jak?

    Wejdź na stronę „Gazety Krakowskiej” lub kliknij w bezpośredni link https://gazetakrakowska.pl/p/1011081

    Następnie wybierz powiat gorlicki znajdując go na liście i kliknij ZOBACZ. Wybierz AUTOMOBILKLUB BIECKI, a następnie klikając GŁOSUJ wybierz formę głosowania „Głosuj SMS-em” lub „Głosuj KLIKIEM”.

    Najprościej głosować SMS-em (koszt 2,46 zł z VAT) wysyłając na numer 72355 wiadomość o treści KRH.13.

    Członkowie klubu i sympatycy sportów motorowych liczymy na Wasze głosy!!!


  • Gala Sportu Samochodowego PZM

    20 listopada w Centrum Olimpijskim im. Jana Pawła II w Warszawie odbyła się Gala Sportu Samochodowego PZM, w której wzięli udział nasi wspaniali Zawodnicy:
    Maciej Serafin, Kamil Handl, Krzysztof Dereń, Piotrek Jurkowski, Gabriel Kubit, Mariusz Polak, Zbyszek Kotarba

    Serdecznie gratulujemy Wam zdobycia tytułów Mistrzów i Wicemistrzów Polski! Dziękujemy również Mariuszowi Polakowi oraz Zbigniewowi Kotarbie za wyjeżdżenie, po raz kolejny, tytułu Wicemistrza Polski w klasyfikacji klubowej HRSMP dla naszego Klubu.

    Pragniemy także złożyć gratulacje na ręce wszystkich naszych Zawodników, którzy godnie reprezentowali Automobilklub Biecki w 2021 roku! Rozpiera nas wielka duma!
    Życzymy Wam wszystkim, aby sezon 2022 przyniósł Wam jeszcze większe sukcesy, wiele nowych zwycięstw, rekordów oraz mnóstwo dobrej zabawy i radości z pasji, którą mamy zaszczyt dzielić razem z Wami!


  • Sebastian Adamski

    Mieszka w Gorlicach. Jego pasja do wyścigów i rajdów pojawiła się we wczesnych latach 2000. za sprawą relacji telewizyjnych z wyścigów Nascar oraz WRC. 
     
    Jego pierwszy start to udział w Gorlickim Kręciołku, organizowanym przez Automobilklub Gorlicki, na terenie dawanej stacji Glimar. 
     
    W kolejnych latach zmagał się w KJSach i superOESach na pokładzie Fiata 126p, później przesiadł się do Peugeota 205 GTI, następnie Cinquecenta Sporting oraz Seata Ibizy 16V. W tym czasie wywalczył kilka zwycięstw w klasach oraz uzyskał wysokie wyniki w klasyfikacji generalnej. W 2012 roku wystartował w trzech wyścigach górskich za kierownicą Renault Clio 16S.
     
    Po 7 letniej przerwie od samochodów rajdowych, którą poświęcił innym pasjom, takim jak lotnictwo i motocykle enduro, postanowił w 2019 roku wrócić do rywalizacji. 
     
    Jak wspomina Sebastian, jego największym sukcesem do tej pory było 3 miejsce w klasie 10B w Wyścigu Górskim Prządki 2020, co udało się osiągnąć bez specjalnego przygotowania, dzięki pomocy przyjaciół!

  • Sergio Azzini

    Z pochodzenia jest Włochem. Od 25 lat mieszka i prowadzi firmę zajmującą się produkcją odzieży w Polsce.

    Jego pasja do sportów samochodowych narodziła się we Włoszech w latach 90. 

    W Polsce w 2006 roku rozpoczął swoją przygodę z wyścigami w DSMP na pokładzie Lancii Delta Integrale, a od 2011 roku bierze udział w GSMP startując Ferrari F355 Challenge. 

    Swoją pasją do wyścigów zaraził synów Oscara i Alberto, którzy również mogą pochwalić się świetnymi wynikami. Jego córka Sara, mimo jeszcze młodego wieku, także jest wielką miłośniczką motoryzacji. Od 2021 Sergio jest zawodnikiem Bieckiego Automobilklubu.

    W tym roku, na pokładzie Ferrari 355, wystartował w 12. Wyścigu Górskim Limanowa, zdobywając:

    • w pierwszym dniu – 7 pozycję w klasyfikacji RWD (04:43,377)

    • w drugim dniu – 10 pozycję w klasyfikacji RWD, z czasem 05:40,722

    O zwycięstwo w klasyfikacji RWD walczył również w 18. Wyścigu Górskim Prządki, gdzie:

    • w pierwszym dniu uplasował się na 8 pozycji (04:50,604)

    • w drugim – na 7 (04:43,377)

    Dotychczasowe osiągnięcia:

    2006 – VII Runda DSMP – 7 miejsce w klasyfikacji generalnej

    2007 – II Wicemistrz Polski, klasa DSMP

    2011 – GSMP grupa Open – 10 miejsce w klasyfikacji generalnej

    2012 – GSMP klasa Open RWD+2000 – 2 miejsce

    2015 – w grupie E1/RWD – 3 miejsce

     


  • Krzysztof Dereń

    Na co dzień mieszka w Polanicy Zdrój, jest tatą dwóch cudownych córeczek – Oliwii (16 lat) i Lenki (7 lat). Od tego roku startuje w barwach Automobilklubu Bieckiego, w przeszłości reprezentował Automobilklub Ziemi Kłodzkiej. Prowadzi własną firmę transportową oraz budowlaną. Nie trzeba dodawać, że jego pasją są rajdy samochodowe.
    W 2010 roku, na pokładzie MItsubishi Lancera Evo 9, zdobył tytuł Mistrza Dolnego Śląska, Mistrza Gór Sowich oraz zwyciężył w Kryterium Kamionki. W 2011 roku został V-ce Mistrzem Gór Sowich.
    Kolejną pasją Krzysztofa są Wyścigi Górskie, w których w 2015 i 2016 roku wywalczył tytuł V-ce Mistrza Polski w grupie N. W tym roku przejechał cały sezon GSMP w grupie 4A, jego wyniki prezentują się następująco:

    GSMP Załuż:
    1 dzień – 1 miejsce
    2 dzień – 4 miejsce

    GSMP Magura:
    1 dzień – wypadek
    2 dzień (po całonocnej naprawie samochodu oraz dzięki Robertowi Sługockiemu, który użyczył części) – 3 miejsce

    GSMP Sienna:
    1 dzień – 1 miejsce
    2 dzień – 2 miejsce

    GSMP Limanowa:
    1 dzień – awaria sterownika silnika
    2 dzień (po całonocnej naprawie samochodu) – 3 miejsce

    GSMP Sopot:
    1 dzień – 2 miejsce
    2 dzień – 5 miejsce

    GSMP Banovice:
    1 dzień – 4 miejsce
    2 dzień – 4 miejsce

    GSMP Korczyna:
    1 dzień – 3 miejsce
    2 dzień – awaria sterownika silnika

    Jak mówi Krzysztof, sezon 2021 nie był dla niego satysfakcjonujący. Na koniec sezonu zajmuje jednak 3 miejsce w grupie.


  • Gabriel Kubit

    Gabryś od urodzenia mieszka w Krośnie, Automobilklub Biecki reprezentuje od roku 2013, w przeszłości swoje początki związał z Automobilklubem Małopolskim.
    Na co dzień zajmuje się turbosprężarkami, składaniem samochodów oraz silników dedykowanych do sportu samochodowego. Śmiało można stwierdzić, iż jego pasją jest prawie wszystko co posiada silnik. Od najmłodszych lat interesował się żużlem, rajdami i F1, później zaczęły ciekawić go wyścigi zarówno górskie jak i płaskie.
    Swoja karierę zaczynał w 2011 roku startując w KJS, popularnym w tamtych czasach, Fiatem 126p. Już w pierwszym sezonie zdobył tytuł Mistrza Okręgu Rzeszowskiego. W następnym roku, po zmianie auta, wywalczył po raz kolejny tytuł Mistrza Okręgu Rzeszowskiego.
    W 2014 roku uzyskał licencję BC i 2015 wystartował w GSMP.
    Gabriel ścigał się na pokładach takich samochodów jak: Fiat 126p, Daihatsu Charade, Peugeot 106, Honda Integra, BMW M2 i Honda FK2 Type R oraz współpracował z Pilotami: Bartoszem Kisiołkiem oraz Dawidem Blicharczykiem.

    Jego największe osiągnięcia to:
    2017 – Mistrz Polski w E0-2000
    2017 – Mistrz polski grupy E0
    2018 – Vice Mistrz Polski E1-2000
    2019 – Mistrz Polski E1-2000 – okrzyknięty „POGROMCĄ POTWORÓW” za pobicie wszystkich rekordów tras w FWD.

    Osiągnięcia w GSMP 2021:

    Wyścig Górski Magura Małastowska:
    Sobota – 1 miejsce w klasyfikacji FWD
    Niedziela – 1 miejsce w klasyfikacji FWD

    Wyścig Górski Czarna Góra:
    Sobota – 1 miejsce w klasyfikacji FWD
    Niedziela – 1 miejsce w klasyfikacji FWD

    Wyścig Górski EHC Limanowa:
    DNF – awaria skrzyni biegów

    Grand Prix Sopot-Gdynia:
    Sobota – 1 miejsce w klasyfikacji FWD
    Niedziela – 1 miejsce w klasyfikacji FWD

    Wyścig Górski Jankov Vršok Słowacja:
    Sobota – 1 miejsce w klasyfikacji FWD
    Niedziela – 1 miejsce w klasyfikacji FWD

    Wyścig Górski Prządki:
    Sobota – 1 miejsce w klasyfikacji FWD
    Niedziela – 1 miejsce w klasyfikacji FWD

    Finalnie, po zaciętej walce w klasyfikacji aut napędzanych na przednia oś (FWD) zdobył 1 miejsce oraz Tytuł Mistrza Polski!

    W przyszłym sezonie zapowiada starty nowym samochodem w Kategori 2 –  tzw. Formuły.

     


  • Marcin Kacperek

    Marcin Kacperek jest członkiem Automobilklubu Bieckiego od stycznia 2020 roku. W latach 2017-2019 reprezentował Automobilklub Wielkopolski. Pochodzi z Zakopanego, gdzie mieszka całe życie, z kilkuletnią przerwą spędzoną w USA .
    Sport motorowy to jego drugie sportowe życie, pierwszym było wszystko co związane z górami. Marcin na koncie wiele ekstremalnych wspinaczek wielkimi ścianami, w tym samotnych i bez asekuracji, oraz bardzo trudne zjazdy narciarskie. Ta górska pasja przerodziła się w zawód owocując powstaniem marki przewodnickiej Freerajdy. Marcin jest przewodnikiem górskim klasy międzynarodowej. Zimą działa w Alpach, Japonii, Rosji, Turcji, a także na dalekiej północy, w Szwecji i Norwegii, prowadząc grupy narciarzy podczas zjazdów poza trasami ze śmigłowców, wyciągów i po podejściach ski turowych. Latem dzieli swój czas między wspinaczkami górskimi, a zajmującą coraz więcej miejsca w jego życiu pasją wyścigową.

    Jego wyniki w GSMP to:
    – zwycięstwo w klasyfikacji generalnej samochodów historycznych w sezonie 2019,
    – 2 miejsce, czyli wicemistrzostwo Polski w sezonie 2018 w klasyfikacji generalnej aut historycznych,
    – wicemistrzostwo Polski w klasie historycznej C4.2-D5 w sezonach 2018 i 2017.

    Wyniki te osiągnął jeżdżąc samochodem BMW e30 w wersji 318is by Rafal Galica. Sezon 2021 to przesiadka do Toyoty MR2 SW20 Turbo, Marek Mrówczyński edition.

    Pocovidowe perturbacje budżetowe nie pozwoliły Marcinowi na dokończenie przygotowania samochodu, ani na udział we wszystkich rundach, więc wyniki sezonu nie były na miarę oczekiwań. Najwyższe osiągnięte lokaty to dwa razy 4 miejsce w klasie 2b, i dwukrotnie piąte miejsce w klasyfikacji RWD.

    Marcin tak podsumował sezon

    Czekamy na kolejne sezony!


  • 54. Rajd Żubrów

    Już jutro zapoznaniem z trasą rozpocznie się 54. Rajd Żubrów! Na liście zgłoszeń znajdują się 73 załogi, które zmierzą się z trasą rajdu przebiegającą po drogach Podhala .

    Z numerem 55, Fiatem 125p w Gr. 3/Kl. 2 i w RWD wystartuje Jan Kościuszko (Naczelnik), a pilotować go będzie Jolanta Sitek – Skarbnik Automobilklubu Bieckiego, a prywatnie żona Prezesa Marka Sitka.
    Drugą załogą reprezentującą Automobilklub Biecki będzie załoga Peugeota 205 Rallye – Krzysiek Mikruta i Stanisław Wroński, którzy wystartują w Gr. 3/ Kl.1 oraz FWD z numerem 69.
    Zawodnicy będą ścigać się w sobotę (23.10.2021). Na końcu stawki z numerem “K”, Mercedesem SLC z 1976r. pojadą również nasi klubowicze – Marcin Bolo Wojciechowski i Angelika Mróz (CIOTKA).

    Życzymy powodzenia!


  • 47. Rajd Koszyc

    Za nami 47. Rajd Koszyc zorganizowany przez Auto Klub Košice. Z niezwykle wymagającą trasą, wśród pięknych jesiennych liści, zmierzyli się nasi klubowi Zawodnicy – Zbyszek Kotarba oraz Mariusz Polak.
    Mariusz Polak (Audi 80) wywalczył 1. miejsce w kategorii OPEN 4WD, a tym samym nieoficjalnie uzyskał tytuł Mistrza Polski HRSMP w klasie OPEN 4WD!
    Mimo sobotniej awarii nagrzewnicy (płyn chłodniczy wyciekał do kabiny pod nogi kierowcy) Zbyszek Kotarba (BMW E30 318is) ukończył zmagania zajmując 2. miejsce w kategorii OPEN 2WD!
    Serdecznie gratulujemy, ale to nie koniec emocji!
    Już jutro ostatnia eliminacja HRSMP w sezonie 2021, Rajd Wisły, gdzie o miejsca na podium znów powalczą: Zbyszek Kotarba oraz Mariusz Polak! Trzymamy kciuki! 

  • ‼Piotrek Jurkowski ‼

    Piotrek członkiem Automobilklubu Bieckiego jest od stycznia 2021 roku. W poprzednich latach reprezentował Automobilklub STOMIL Dębica. Mieszka w małej miejscowości Lipie nad Jeziorem Rożnowskim.
    Ma dwa dominujące zainteresowania. Pierwsze które rozpoczęła się w wieku 7 lat i trawa do dziś to tenis stołowy. Gra w lidze w miejscowym klubie, a w latach szkolnych były również sukcesy na poziomie ogólnopolskim.
    Druga pasja to oczywiście motoryzacja, a szczególnie wyścigi samochodowe. Zaczęło się w latach 90-tych, od startów w KJS, Fiatem 126p i tak do dnia dzisiejszego jego samochodem jest tzw. Maluch.

    Jego wyniki startów w GSMP w poprzednich latach:
    2017 – 1 miejsce w klasie E0/PL-1150
    2018 – 5 miejsce w klasie E0/PL-1150
    2019 – 4 miejsce w klasie E0/PL-1150

    GALERIA

    Rok 2021 może zaliczyć do udanych, a poniżej jego osiągnięcia:
    GSMP Załuż
    sobota – 2 miejsce
    niedziela – 1 miejsce

    GSMP Magura
    sobota – 2 miejsce
    niedziela – 2 miejsce

    GSMP Limanowa
    sobota – 1 miejsce
    niedziela – awaria

    GSMP Sopot
    sobota – 1 miejsce
    niedziela – 2 miejsce

    GSMP Banovce
    sobota – 1 miejsce
    niedziela – 2 miejsce

    GSMP Korczyna
    sobota – 3 miejsce
    niedziela – silnik wybucha

    Nieoficjalnie na koniec 2021 roku zostaje I Vice Mistrzem Polski w klasie 12A.


  • ‼ Maciej Serafin ‼

    Od urodzenia mieszka w Gorlicach z 5-letnią przerwą, gdzie mieszkał w Hiszpanii.
    Prowadzi własną działalność gospodarczą tj. Odlewnie Metali, Stacja Kontroli Pojazdów, Mechanikę Pojazdową, Myjnie samoobsługową.
    Jest członkiem Automobilklubu Bieckiego od 2018 roku, a w przeszłości należał do Automobilklubu Wielkopolskiego w Poznaniu.
    Pierwsze swoje starty rozpoczął w roku 2000 w Motocyklowych Mistrzostwach Polski. Po wielu sukcesach w wyścigach motocyklowych przeniósł się do startów w wyścigach i rajdach samochodowych. Samochodami jakimi dotychczas startował to: Fiat 126p, Fiat Cinquecento, Renault Clio RS.
    Poza wyścigami i rajdami jego hobby to: Wyścigi samochodowe, Enduro, Nurkowanie, Narty, Akwarystyka, Koncerty muzyczne, Podróże.

    Dotychczasowe osiągnięcia Maćka to:
    2019 rok Mistrz Polski APL-2000,
    2019 rok Vice Mistrz Polski cała grupa APL,
    2020 rok Mistrz Polski klasa 5b,

    W roku 2021 startował głównie w Górskich Samochodowych Mistrzostwach Polski oraz Mistrzostwach Słowacji

    GALERIA

    GSMP Sienna
    – sobota 1 miejsce w klasie
    – niedziela 1 miejsce w klasie
    W zawodach zajął – 1 miejsce

    GSMP Banovce
    – sobota 1 miejsce w klasie
    – niedziela 6 miejsce w klasie (awaria skrzyni)

    GSMP Limanowa
    – sobota 1 miejsce w klasie
    – niedziela 1 miejsce w klasie
    W zawodach zajął – 1 miejsce

    GSMP Korczyna
    – sobota 1 miejsce w klasie
    – niedziela 3 miejsce w klasie
    W zawodach zajął – 1 miejsce

    Banovce
    – sobota 1 miejsce w GSMP i MSR.
    – niedziela 6 miejsce GSMP i 6 w MSR

    Korczyna
    – sobota I miejsce w GSMP i I w MSR.
    – niedziela III miejsce w GSMP i III w MSR

    Jako z nielicznych Polaków wystartował w słynnym Wyścigu Górskim Trento – Bondone we Włoszech było to nie lada wyzwanie. Jest to jedna z najtrudniejszych i najniebezpieczniejszych tras na świecie, trasa wynosi ponad 17 km, 240 zakrętów i 9% pod górę. Gdyby nie przegrzany silnik podczas podjazdu i pod koniec utrata mocy to mógłby liczyć na pierwsze miejsce z duża przewagą‼ Na tym wyścigu zajął II miejsce w swojej klasie w rundzie Pucharze Europy.

    Nieoficjalnie na koniec 2021 rok zostaje II Vice Mistrzem Polski w klasa 5a.


  • ‼Kamil Handl ‼

    Na co dzień mieszka we Wrocławiu i zajmuje się flotą samochodów wypożyczalni oraz carsharingu. Od małego sport był w jego życiu na pierwszym miejscu. Swoją karierę rozpoczął od ściągania się na rowerze w maratonach górskich i downwhillu zdobywając przy tym liczne tytuły mistrzowskie. W sumie po dziś dzień rower jest dla niego odskocznią od dnia codziennego oraz formą aktywnego wypoczynku.
    GALERIA

    W wieku 17 lat zrobił na Torze w Poznaniu licencje wyścigową B1C1 i już wtedy wiedział, że chce jak najszybciej stanąć na linii startu. I tak w 2019 r miejsce miał Jego debiut na trasach wyścigów górskich za kierownicą A-grupowego BMW E30 318is.

    Osiągnięcia:

    GSMP 2019
    Grand Prix Sopot-Gdynia
    Sobota – 2 miejsce E0-2000
    Niedziela – 3 miejsce E0-2000

    GSMP 2021
    Bieszczadzki Wyścig Górski
    Sobota – 4 miejsce w klasyfikacji E0
    Niedziela – 3 miejsce w klasyfikacji E0
    całe zawody 3 miejsce E0

    Wyścig Górski Magura Małastowska
    Sobota – 4 miejsce w klasyfikacji E0
    Niedziela – 4 miejsce w klasyfikacji E0

    Wyścig Górski Czarna Góra
    Sobota – 3 miejsce w klasyfikacji E0
    Niedziela – 5 miejsce w klasyfikacji E0
    całe zawody 2 miejsce E0

    Wyścig Górski EHC Limanowa
    Sobota – 5 miejsce w klasyfikacji E0
    Niedziela – 5 miejsce w klasyfikacji E0

    Grand Prix Sopot-Gdynia
    Sobota – 4 miejsce w klasyfikacji E0
    Niedziela – 3 miejsce w klasyfikacji E0
    całe zawody 2 miejsce E0

    Wyścig Górski Jankov Vršok Słowacja
    Sobota – 2 miejsce w klasyfikacji E0
    Niedziela – 2 miejsce w klasyfikacji E0
    całe zawody 2 miejsce E0

    Wyścig Górski Prządki
    Sobota – 7 miejsce w klasyfikacji E0
    Niedziela – 6 miejsce w klasyfikacji E0

    Zwieńczeniem sezonu 2021 jest zdobycie tytułu II Wice Mistrza polski w klasyfikacji E0‼